Viasat forlenger flerårig eksklusiv rettighetsavtale for TV og nett med SF Film

Viasat forlenger sin flerårige rettighetsavtale med SF Film. Avtalen betyr at Viasat fortsatt vil tilby nordiske filmpremierer og arkivtitler fra SF Film eksklusivt på TV via Viasats filmkanaler og eksklusivt på nett med nettjenesten Viaplay.

Avtalen med SF Film gir Viasats filmkanaler og nettjenesten Viaplay eksklusiv rett til å vise TV-premierene til kjente filmer som blant annet Jegerne 2, Trolljegeren, Änglagård – alle gode ting er tre, I rymden finns inga känslor, The Stig-Helmer Story og Min søsters børn alene hjemme. I avtalen inngår også filmer fra SF Films omfattende arkiv, med blant annet hele Ingemar Bergman-katalogen som en av juvelene.

- SF Film er Sveriges største filmprodusent, kjent for å produsere noen av Nordens aller mest innbringende filmer. I tillegg har SF Film den største porteføljen av filmer med nordisk språk. Vi er derfor veldig glade for å forlenge vår avtale med SF Film. Avtalen gir oss muligheten til å gi Viasats kunder på satellitt, hos våre distribusjonspartnere og på nett de aller sterkeste nordiske filmtitlene helt eksklusivt, sier CEO Hans Holger Albrecht i MTG.

- Vi er svært fornøyde med å fortsette vårt samarbeid med Viasat og at vi også i årene fremover vil kunne forsyne Viasats filmkanaler på TV og Viaplay på nett med våre filmer, sier Ann-Kristin Westerberg, COO Rights & Int'l Sales hos Svensk Filmindustri.