Viasat lanserer nye filmkanaler og gir bort ti tonn popcorn

I dag går Viasats nye filmtilbud Viasat Film på lufta. Seks nye filmkanaler, fem i HD, erstatter TV1000-kanalene. I forbindelse med lanseringen sender Viasat ut over ti tonn popcorn som et ledd i en større filmkampanje. I tillegg åpnes filmkanalene for alle Viasats kunder i hele mars.  Også kunder hos Altibox, NextGenTel og Telenor kan få tilgang til filmkanalene gratis.

Lanseringen av Viasat Film  betyr at TV1000s seks filmkanaler endrer navn til Viasat Film, Viasat Film Action, Viasat Film Nordic, Viasat Film Family, Viasat Film Drama og Viasat Film Classic. Fem av kanalene blir tilbudt i HD-kvalitet, fire av HD-kanalene er helt nye. Alle kanalene vil også tilbys i standard kvalitet. Viasats filmkanaler tilbys via satellitt-TV, kabel-TV og hos en rekke IPTV-leverandører landet rundt.

- Lanseringen av Viasat Films seks kanaler er definitivt tidenes løft for film på TV. Ekte HD-kvalitet og Dolby Digital 5.1-lyd på fem av kanalene sikrer seeren en optimal hjemmekinoopplevelse. For å gi enda flere smaken på Viasat Films filmmeny sender vi i disse dager ut over ti tonn popcorn og åpner Viasat Film for alle kundene våre i hele mars.

Hovedkanalen Viasat Film er en rendyrket premierekanal med hele fem filmpremierer per uke. Viasat Film Action tilbyr en variert meny i kategorien action og thriller. Viasat Film Nordic er det naturlige valget for alle med sans for det beste og nyeste innen norsk og nordisk film. På Viasat Film Family vil det bli tilbudt en miks av tegnefilmer, komedier og romantikk. Viasat Film Drama sender et brett spekter av dramafilmer. Viasat Film Classic vil sende både høyt skattede samt muligens glemte filmhistoriske perler.

Filmutvalget på Viasats filmkanaler hentes fra avtaler med de største Hollywood-studioene, samt fra avtaler med en rekke internasjonale og lokale distributører. Filmavtalene gjelder for Viasats betal-TV-kanaler. Alle Viasats kunder med HD-mottaker kan i løpet av friperioden også se filmene kostnadsfritt via klikkefilmtjenesten Viaplay.

TV1000 ble lansert i 1989 og er således en av Norges eldste reklamefrie betal-TV-kanaler. TV1000 er mest kjent for å være kanalen som sender Hollywood-premierer først på TV, men kanalen har tidligere også vist en rekke legendariske boksekamper med blant annet Ole Klemetsen og Thomas Hansvoll.

Filmer på Viasat Film i premiereuken:

• Avatar
  • The Social Network