Viasat tar grep om TV-publikummet på nett

I dag skifter Viasats underholdningsportal på nett navn fra Viasat OnDemand til Viaplay. Samtidig lanseres en ny pakkestruktur og utvalget utvides til å omfatte mer enn fire tusen titler. – Viasats satsing vil utvilsomt styrke Viaplays posisjon som Norges største nettportal for TV, sport og film, sier administrerende direktør Erik Z. Børresen i Viasat.

Viasat introduserte nettjenesten Viasat OnDemand i 2007. Navneskiftet fra Viasat OnDemand til Viaplay er med å tydeliggjøre Viasats ambisjon om å være den ledende underholdningstilbyderen på nett. Via nettportalen viaplay.no tilbyr Viasat direktesendt sport som blant annet UEFA Champions League, FA-cupen, Formel 1 og Cecilia Brækhus´ tittelkamper i boksing. I tillegg tilbys videopremierer fra de største filmselskapene, et stort filmarkiv, forhåndsvisning av TV3-programmer, samt en rekke serier og kvalitetsdokumentarer. Hele Viaplays underholdningstilbud er tilgjengelig på PC og Mac, men Viasat satser i tillegg stort på nye plattformer og tilbyr Viaplay via smarttelefoner som Android og Iphone, samt på nettbrett som iPad og Samsung Galaxy Tab. I samarbeid med LG har Viasat også tilgjengeliggjort Viaplay for alle LGs TVer med NetCast-funksjon. Viaplays film-, TV-serie- og dokumentarertilbud er også tilgjengelig for Viasats kunder med HD-mottaker koblet til internett.

– Viasats satsing på nett vil utvilsom styrke Viaplays posisjon som Norges største nettportal for TV, sport og film. Med over fire tusen titler tilgjengelig er lanseringen av merkevaren Viaplay det første virkelige skrittet i retning av et fullverdig TV-tilbud via nett, sier administrerende direktør Erik Z. Børresen i Viasat.

Viaplay er tilgjengelig for alle typer skjermer som kan kobles til nett. Man kan selv velge om man vil betale enkeltvis eller abonnere. Prisen for Totalpakken som inkluderer hele Viaplays underholdningstilbud koster 199 kroner per måned. For mer informasjon om priser og pakkestruktur, se www.viaplay.no.

• Data, telekom, IT

• on demand
  • nett-tv

Viasat Broadcasting er en del av Modern Times Group MTG AB, en ledende internasjonal underholdnings-kringkastingsgruppe med den største geografiske utbredelsen i Europa. MTGs Viasat Broadcasting er den ledende fri- og betal-TV-operatøren i Skandinavia og Baltikum, og driver kringkasting i Bulgaria, Tsjekkia, Ungarn, Slovenia, Russland, Ukraina og Ghana. Viasats fri-tv- og betal-tv-kanaler/plattformer når ut til 125 millioner seere i 31 land. MTG er også hovedaksjonær i Russlands største uavhengige tv-kringkaster (CTC Media - Nasdaq: CTCM), og er den fremste kommersielle radiooperatøren i Norden og Baltikum. Modern Times Group MTG AB klasse A- og B-aksjer er børsnotert på Nasdaq OMX Stockholm (MTGA and MTGB).