Viasats UHD-boks fra Samsung

Nå kan du se UEFA Champions League-kamper i ultra-HD hos Viasat

Viasat lanserer i dag, 12. september, Nordens første Ultra HD-kanal der du får oppleve neste generasjons bildekvalitet. Det første som sendes i UHD-kvalitet er årets første UEFA Champions League-kamp mellom Man City – Borussia Mönchengladbach.

Når det er avspark i årets første UEFA Champions League-kamp mellom Man City – Borussia Mönchengladbach kan Viasat-kunder få oppleve neste generasjonsbildekvalitet og se fotball på en helt ny måte gjennom TV-skjermen.Viasat er Norges førsteTV-operatør som tilbyr en såkalt UHD-boks, i tillegg til andre avanserte og mangfoldige TV-løsninger.

Ultra HD gir en helt uovertruffen detaljrikhet og bildekvalitet, og det er en økende interesse blant forbrukerne for Ultra HD, også kalt 4K, noe som merkes i et økende salg av TV-apparater som støtter den nye svært høye oppløsningen.

Som tidligere nevnt var Viasat tidlig ute med HD-innhold i Norge, og er den første TV-operatøren i Norge som tilbyr en Ultra HD-boks fra Samsung. Viasat-kunder kan også kjøpe en kortleser, som gjør at man kan få tilgang til UHD-innhold kun ved å benytte et kort rett i UHD TV-en.

Den nye boksen er liten, men kraftigere og har innebygget trådløst internett, og kan enkelt kompletteres med en Viasat-harddisk som gjør den til en PVR – altså en boks med opptaksmulighet og utvidet funksjonalitet som pause og spoling i sendingen.

Foruten den nye UHD-boksen, vil Viasats nye fjernkontroll-app forenkle TV-hverdagen til seerne. Med Viasat-appen har man tilgang til alle funksjonene på boksen, og man kan blant annet planlegge TV-kvelden med en smart og fleksibel TV-guide, raskt bytte mellom kanaler og se oversikten over filmer til leie.

Viasat Ultra HD får posisjon 48 i kanallisten. Dette gjelder de som har Viasat-parabol med en tilkoblet UHD-boks.

Kanalen kommer til å inneholde noen utvalgte live-sendinger fra UEFA Champions League og andre deler av MTGs rettighetsportefølje, spesialprodusert i Ultra HD – altså med svært høy bildekvalitet. Kanalen vil til å begynne med være tilgjengelig for Viasats TV-kunder med tilgang til sportskanaler.

Tags