Visma kjøper Create-Solutions

Oppkjøpet av analyse- og teknologiselskapet Create-Solutions styrker Vismas satsning på digitalisering av eiendomsmarkedet.

Create-Solutions er en innovativ leverandør av data, verktøy, analyse og innsikt som gir et komplett bilde av næringseiendomsmarkedet. Det uavhengige analyse- og teknologiselskapet tilbyr en skybasert programvarepakke med ulike produkter tilpasset virksomheter med tilknytning til næringseiendomsmarkedet. Create-Solutions har som målsetning å være ledende innen datakvalitet og brukeropplevelser, og introduserer en ny og smartere måte å være i kontakt med markedet på.

Create-Solutions er et spennende selskap som passer veldig godt inn i Visma. Create-Solutions har en svært ettertraktet kompetanse, og har utviklet en portefølje av innsiktsløsninger for næringseiendomsbransjen som det er stor etterspørsel etter. I første omgang ser vi store synergimuligheter mot næringseiendomsbransjen, men vi ser også muligheter innenfor flere andre områder, sier Vidar Evensen, Administrerende direktør i Visma Consulting.

Create-Solutions tilbyr et bredt utvalg av løsninger. Produktene dekker alt fra detaljert markedsinformasjon og kunde-/leietakersøk til et unikt porteføljestyringsverktøy for eiendomsaktører.

Vi gleder oss over de mulighetene det å være en del av Visma vil åpne for oss i Create-Solutions. Visma er veldig sterke innenfor business intelligence og analyse og har en rekke spennende kundegrupper som vil kunne ha nytte av våre løsninger og den kompetansen våre ansatte besitter, sier Rune Svindland, Daglig leder i Create-Solutions AS.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Vidar Evensen, Administrerende direktør i Visma Consulting, vidar.evensen@visma.com, +47 911 24 123

Rune Svindland, Daglig leder i Create-Solutions AS, rune.svindland@create-solutions.no, +47 911 13 401

• Data, telekom, IT

• visma
  • digitalisering
  • oppkjøp
  • visma consulting

Om Visma

Visma leverer software og tjenester som forenkler og digitaliserer prosesser i privat og offentlig sektor. Konsernet opererer i hele Norden og i Benelux, Sentral- og Øst-Europa. Med over 10 000 ansatte, 1 000 000 kundekontrakter og en omsetning på NOK 15 028 millioner i 2019, er Visma et av Europas ledende softwareselskap. Se visma.no og visma.com.

Lage Bøhren

Pressekontakt Head of Communication Norway +47 921 57 801