Har du tid?

Blogginnlegg   •   sep 11, 2018 07:30 CEST

På onsdag er det Javazone, ett av de flotteste IT-arrangementene i Norge. Javazone er drevet av ildsjeler som brenner for teknologi, alltid går den ekstra milen og løfter verden videre. Dette er folkene som kan digitalisering, til bunns. Og Webstep er med, som alltid.

Javazone er en av våre viktigste arenaer, dette er for våre folk, av våre og med dem. Vi gleder oss som barn til julaften. Dette er jul og bursdag, nyttårsaften og 17. mai på enn gang. Vi betaler med glede. Vi koser oss til beinet, inviterer til god mat og god prat, treffer gamle kjente og applauderer nye. Og denne gangen kommer vi med et sterkt budskap. Ett av de viktigste som finnes. Om tid. Din tid.

Webstep rekrutterer de flinkeste i faget. Og lykkes med det. Vi har drevet på noen år, vi har vokst jevnt og trutt, fra det lille konsulentselskapet der man strekker kroppen og kommuniserer direkte med alle, over PC-skjermen, til selskapet med flere hundre flinke folk fra Trondheim til Malmö. Poenget er at vi aldri har tapt det viktigste av syne. Vi har lykkes, både med å bli store og nære. Dette er det helt vesentlige i vårt DNA – og det handler om tillit alt sammen. Buckle up.

I Webstep har ledelsen tillit til at ansatte treffer gode beslutninger rundt egen bruk av tid. Smak på den. Vi er et konsulentselskap, der normen er at hver time jaktes ned og føres inn. Vår greie er at vi gjør våre ansatte til sjefer over egen tid. Det betyr sjef over eget liv. Det er enkelt: Våre folk tar beslutningene selv. Det betyr å bli fornøyd, at kundene våre blir det - og Webstep som arbeidsgiver. Å få ansvar betyr å bli ansvarlig. Enkelt. Og vanskelig, tydeligvis.

I Webstep vet vi at trivsel handler om å trives. Det betyr at vi snakker sammen om hvor vi er og hva vi vil. Konsulenter i Webstep har en soleklar rett til å flagge at et oppdrag går mot slutten. Og selskapets rådgivere og selgere har en tilsvarende plikt til å snøre joggeskoene og ta turen rundt til våre mer enn 200 kunder for å finne nye utfordringer. Det fungerer utmerket. Bredden i vårt kontaktnett og kraften i vår evne til å snakke med folk er god.

I Webstep følger vi livet til våre egne. Når du ansetter de beste i bransjen, snakker vi lang utdanning, kraft og gjennomføringsevne – og behov for armslag. Vi heier på mer enn lederskap blant likemenn og -kvinner. Som verv i foreldrearbeidsutvalg, styreledelse i barnehagen og mer kanoferie enn ferieloven legger opp til. Vi velger selv. Under ansvar.

Hos oss handler det om å bestemme selv. Tillit er det stoffet den frie, opplyste verden er bygget av. Og det moderne arbeidslivet. Med tillit kan du bygge slott av gråstein, og rive det ned når du rykker ut hjørnesteiner. Vi kjenner på det alle sammen. Kloke mennesker trenger tillit. Og vi skaper den.

Lykke til alle dere frivillige som skaper Javazone. År etter år. Alle dere i Javabin. Dere er verdifulle, dyktige, bygger fellesskap, fag og samfunn. Digitalisering er en direkte oversettelse av det dere er og gjør. Dere bruker teknologi til å flytte verden framover. Vi er stolte av dere. Vi heier på dere. Lykke til alle sammen!

Arnt R Aasen
Kollega i Webstep

Og PS: I år sender vi noen ekstra varme tanker på tvers av Biscaya, ned til Casper, Christine, Christoper og Christian. Vår Christian har vært fast på Javazone for Webstep, siden første arbeidsår hos oss. Akkurat nå har firkløveret og familien med de to tvillingtiåringene bak seg en tøff kryssing av ett av de mest utfordrende havområdene for havseilere. Og de har klart det. På sin vei til ett år i limbo. Fordi det går an. God seilas!

Høyoppløst bildemateriale vedlagt saken. Copy: Webstep/selskapet