Foto: London Southend Airport

Widerøe endrer lufthavn i London

Med sommerprogrammet 2020 endrer Widerøe’s Flyveselskap lufthavn i London. Southend Airport tilbyr reisende til og fra Kristiansand en raskere og smidigere reiseopplevelse. Rutetidene forblir uendret og reisetiden blir den samme som i dag.

29. mars endrer Widerøe lufthavn i London. Fra Kjevik lufthavn vil våre passasjerer da lande på London Southend Airport(SEN). Flyplassen er kåret til Londons beste av Witch? seks år på rad og beste flyplass i Storbritannia fire år under Airport Operators Association (AOA) Annual Awards.

-Med sommerprogrammet markerer vi flyttet fra Stansted til Southend, begge i London. En ny lufthavn for mange, men vi tror at våre kunder som er vant til mindre, praktiske og effektive flyplasser vil sette pris på en mer effektiv lufthavn. Bedre reiseopplevelse, med færre køer og kortere avstander, sier kommersiell direktør i Widerøe Christian Skaug.

Rutetidene forblir uendret
Kristiansand – London
Ukedager 10:50 – 11:50
Lørdager 7:00 – 8:00
Søndager 15:45 – 16:45

London – Kristiansand
Ukedager 12:20 – 15:20
Lørdager 8:30 – 11:30
Søndager 17:15 – 20:15

Kunder som har bestilt flyreise til etter 29. mars vil bli kontaktet av sitt salgssted med endringen. Skulle Southend lufthavn ikke være forenelig med kundens ønske vil en kunne refundere reisen.

Informasjon om Southend

London Southend Airport ligger kun en kort togtur unna London sentrum - Stratford 44 minutter og London Liverpool Street 51 minutters. Det går opptil seks tog i timen mellom flyplassen og sentrum av London. Ved ankomst Southend er togstasjonen kun 100 skritt unna terminalen.

I tillegg til Widerøe flyr easyJet, Wizz Air, Air Malta, Ryanair og Flybe til og fra Southend. Mer enn 40 innland- og utenlandsdestinasjoner tilbys.

Tags

Widerøe AS er eier av datterselskapene Widerøe Ground Handling, Widerøe's Flyveselskap, Widerøe Technical Services og Widerøe Internet. Til sammen er vi nesten 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. WGH håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge og vi flyr til 50 destinasjoner i inn- og utland.

Widerøe er et annerledes luftfartsselskap. Vi har et evig engasjement for å skape muligheter mellom små og store steder. I Distrikts-Norge er Widerøes flyoperasjoner av stor betydning for både næringsliv, helsevesen, utdanning, reiseliv og kultur. Widerøe er distriktenes kollektivtransport. Som Norges eldste flyselskap tar vi vårt samfunnsoppdrag på alvor og jobber hver dag for å ivareta folks mulighet til å ta hele landet i bruk.

Catharina Solli

Pressekontakt Kommunikasjonssjef +47 98 90 15 06