Foto: Widerøe / Erlend Remmen

​Widerøe setter opp flere avganger mellom Bergen og München i vinter

I perioden 24. januar til 7. mars 2020 øker Widerøe frekvensen mellom Bergen og München fra tre til fire ukentlige avganger. Den nye lørdagsavgangen gir skiglade vestlendinger flere gode reisealternativer mellom Bergen og München i vinterferie-perioden.

Vestlendingene vil nå ha enda flere reisealternativer i tilknytning til neste års vinterferie. Ruten vil også ha forbindelser til München fra blant annet Sogndal, Ålesund, Kristiansand, Stavanger, Sandefjord, Bodø og Tromsø. For ski-interesserte er München en strålende inngangsport til Alpene. München er i tillegg et godt reisealternativ til andre alpeland som eksempelvis Sveits, Italia og Østerrike. Her kan man besøke flere kjente skianlegg som Garmisch-Partenkirchen, Ischgl, Sankt Anton og Lech.

Fra München får reisende gode forbindelser til og fra Widerøes rutenettverk i Norge med muligheten til å oppleve både fjord og nord med forbindelser fra Bergen til Bodø og Tromsø. Widerøe flyr allerede 18 direkteruter fra Bergen og har flere partnere som muliggjør forbindelser til mange spennende destinasjoner både innenlands og utenlands. Ruten vil trafikkeres av Widerøes Embraer E190-E2 jet.

«Utvidelsen av tilbudet til München gir Bergensere nye muligheter til å oppleve vinterferie i alpene. Samtidig ser vi at vår satsing med nye og moderne jetfly fra Bergen til Nord-Norge har gjort Bergen til et populært knutepunkt for trafikk til Bodø og Tromsø. Vi forventer at den nye lørdagsavgangen også vil være et attraktivt tilbud for tyske turister som vil til Norge for å oppleve både fjord og Nordlys i vinterhalvåret,» Espen Bakke-Aas Steiro, Rutesjef regionale ruter Widerøe.

Rutetider Bergen-München:

Mandag, onsdag og fredag
Avgang Bergen kl. 13:30, 2 t 20 minutter flytid
Avgang München kl. 16:30, 2 t 20 minutter flytid

Lørdag
Avgang Bergen kl. 10:15, 2 t 20 minutter flytid
Avgang München kl. 13:15, 2 t 20 minutter flytid

Priser Bergen-München fra 699,-
Billetter er tilgjengelig for booking på wideroe.no

Emner

Widerøe AS er eier av datterselskapene Widerøe Ground Handling, Widerøe's Flyveselskap, Widerøe Technical Services og Widerøe Internet. Til sammen er vi nesten 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. WGH håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge og vi flyr til 50 destinasjoner i inn- og utland.

Widerøe er et annerledes luftfartsselskap. Vi har et evig engasjement for å skape muligheter mellom små og store steder. I Distrikts-Norge er Widerøes flyoperasjoner av stor betydning for både næringsliv, helsevesen, utdanning, reiseliv og kultur. Widerøe er distriktenes kollektivtransport. Som Norges eldste flyselskap tar vi vårt samfunnsoppdrag på alvor og jobber hver dag for å ivareta folks mulighet til å ta hele landet i bruk.

Widerøe pressevakt

Pressekontakt 98901500