Ed Sheeran (c) Atlantic Records UK

Ed Sheeran og Justin Bieber gir deg årets sommerlåt

Ed Sheeran har vist seg selv å være en artist som definerer en era. Fra rekordhøye salgstall på tvers av utgivelser og konserter, samt mangfoldige priser (4x Grammys, 6x BRIT Awards og 7x Billboard Awards), er 28-åringen talentet bak noen av vår histories største låter.

Nå har briten slått seg sammen med popstjernen Justin Bieber for den rykende ferske og sprudlende singelen "I Don't Care" utgitt i dag via Atlantic UK.

Siden hans gjennombrudd i 2010, har artisten fra Suffolk bergtatt fans over hele verden med sin enestående evne til å skape låter med sterke tekster de fleste kan kjenne seg igjen i. Med tre #1 album i Storbritannia, "+" (2011), "x" (2014) og "÷" (2017), har Sheeran solgt over 45 millioner album på verdensbasis. Sistnevnte album fra 2017 slo rekorder i hele verden og ble det raskest selgende albumet, noen gang, fra en mannlig soloartist i Storbritannia. Her fant man en rekke hitsingler inkludert "Castle on the Hill", "Perfect" og "Shape of You" (38 uker på VG-lista); der sistnevnte slo nok en rekord ved å bli den første låta som nådde to milliarder strømminger på Spotify.

Men det er ikke kun via sine utgivelser at Ed har blitt en av de viktigste og mest etterspurte artistene i det 21. århundre. I 2015 skrev han historie ved å bli den første artisten som spilte konsert på Wembley Stadium, alene uten band, over tre sammenhengende utsolgte kvelder. Nå fortsetter han å turnere med Divide albumet etter nesten to år på veien, som dessuten var den mest innbringende globale turnéen i 2018.

"I Don't Care" er produsert av Max Martin, Shellback og FRED og markerer den første nye musikken fra Ed Sheeran siden albumet i 2017.

Sjekk ut låta her og følg Ed Sheeran på FacebookInstagram og YouTube for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.