MGP-aktuelle Contrazt slipper singelen "Heaven"

MGP-aktuelle Contrazt slipper singelen "Heaven"

MGP-aktuelle Contrazt har, siden starten i 2005, rukket å bli ett av Norges mest populære danseband. De er hardtarbeidende, og har hittil gitt ut hele ni studioalbum og ett samlealbum.
Bandets tiende album, Hælj, kommer mandag 16. mars.
Contrazt har hatt hits med låter som Volvo 240, Kjære Kristine, Ikke Gråt Om Det Er Vinter Og Det Snør og Hæppi Skvætt, og albumene Ser På Verden, Har Det På G og I Hundre har alle solgt til gull.

I tillegg er Contrazt ett av landets mest-turnerende danseband med rundt 70 konserter i året. Dette inkluderer landets største dansefestivaler, såvel som konserter i nabolandet Sverige. Med setlister som på hver enkelt konsert inneholder opp mot 60 (!) låter er det lett å forstå hvorfor danseglade fans har trykket dem til sitt hjerte. Gruppen vant Gullskoenprisen for Årets Danseband i både 2011 og 2012.

Contrazt synger til vanlig på norsk, men i den norske MGP-finalen 14. mars deltar de med en engelskspråklig låt. Kjærlighetssangen Heaven er skrevet av danskene Jan Lysdahl og Jacob Collin Launbjerg. Førstnevnte har tidliger skrevet to vinnerlåter for danske MGP, mens Lysdahl for de fleste er best kjent som trommeslageren til Kim Larsen.

I sin anmeldelse av MGP-låtene omtaler Dagbladet Heaven som en «trivelig overraskelse» og skriver «Den som forventer trauring og klisjemettet dansebandmusikk, tar skammelig feil. Heaven er en enkel og likefram poplåt som fenger. Vokalist Gro Anita Johansen gir den sjel.»

Se videoen for Heaven her:

Heaven
er tilgjengelig for streaming og salg fra og med i dag, og du finner den her:

Contrazt består av fem rutinerte og talentfulle musikere: Gro Anita Johansen (vokal), Leif Dybendal (gitar og vokal), Hans Olav Trøen (bass), Roar Sagerud (trommer) og Conny Nordvall (keyboards).

Link til bilder og pressematriell: https://warnermusicgroup.box.com/s/usrm520tbd87w9fhmwxcql4yfm5imx05
Alle foto krediteres Kim Erlandsen NRK

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.