Roxette - Bag of Trix - Music from the Roxette Vaults

Roxette utgir samling med skjulte skatter fra karrieren

Warner Music Sweden er stolte av å kunngjøre utgivelsen av Bag of Trix - Music From The Roxette Vaults. En samling på fire bind med 46 ikke uutgitte eller slettede Roxette-opptak/ og -demoer, alternative mikser, spanske versjoner, bonusspor og andre morsomme ting fra det svenske bandets lange, ekstraordinære og suksessrike karriere fra 1986 - 2016.

Bag of Trix - Music From The Roxette Vaults vil bli utgitt digitalt i fire bind fra 30. oktober og løpende frem til 11. desember. Sammen med det digitale volumet vil det også bli tilgjengeliggjort to fysiske utgivelsene; et 4LP Box-sett og 3CD-sett.

Volum 1 av ”Bag Of Trix” utgis 30. oktober og består av 12 sanger spilt inn over en 30-års periode; fra demoen av «Like Lovers Do» spilt inn under en tidlig pre-recording-session for Roxettes debutalbum «Pearls Of Passion» sommeren 1986, til den nye singelen «Let Your Heart Dance With Me», som var bruddstykker fra «Good Karma»-innspillingene i 2016.

«Bag Of Trix» gir fansen unik innsikt i en av Sverige mest fascinerende popgrupper. Som for eksempel Brian Maloufs amerikanske singel mix av «Joyride», Roxettes fjerde #1-plate på Billboard Hot 100-listen våren 1991. I albumversjonen er sangen en klassiker i Roxette-katalogen, men få utenfor USA har sannsynligvis hørt denne intense singelen.

«Bag Of Trix» inneholder også Marie Fredrikssons og Per Gessles akustiske demo av «Hotblooded», samt en unplugged versjon av deres andre US #1 «Listen To Your Heart» som sammen med deres versjon av Beatles-mesterverket «Help!» ble spilt inn i Abbey Road-studioene i London, høsten 1995.

Og for Marie Fredrikssons millioner av globale fans kan det være ekstra forventningsfullt når tre hjemmelagde demoversjoner av hennes egne sanger «Pocketful Of Rain», «Beautiful Boy» og «Waiting For The Rain» gis ut - hvorav kun sistnevnte havnet på et Roxette-album.

«Både Marie og jeg elsket å være i studio og spille inn musikken vår, og når vi ser tilbake på det nå, er det ganske overveldende hvor mye materiale vi produserte - mye mer enn vi noen gang ga ut. Men jeg antar at vi ble så avsporet av hele det fantastiske Roxette-sirkuset vi var i den gangen», sier Per Gessle med et smil.

«Mye av det som da «bare» ble lagt ut som bonusmateriale på CD-singler i Japan eller kanskje ikke så en utgivelse i det hele tatt, føles i dag som en interessant del av katalogen vår. Og det er derfor jeg tror at «Bag Of Trix»-eventyret kan tilby en ganske interessant lytteopplevelse, spesielt hvis du har fulgt oss gjennom årene».

Erling Midtstue

Catalog and Label Manager +47 94 88 85 58