Foto: Paul Edwards

Stormzy teamer opp med norsk nykommer

Den London-baserte grime-rapperen, Stormzy, headlinet nylig Glastonbury som den aller første britiske, svarte og mannlige soloartisten noensinne – og ble belønnet med terningkast 5 i både The Guardian, Independent og The Telegraph for sin opptreden.

I april i år slapp Stormzy singelen «Vossi Bop» - som gikk rett til topps på den britiske salgslisten. Nå har Stormzy teamet opp med en norsk nykommer på sin nye versjon av låten. Norsk/cubanske LAUREN har nemlig fått det ærefulle oppdraget med å sette sitt preg på den internasjonale hiten, og resultatet er en blytung koalisjon der engelsk møter norsk.

LAUREN ble veldig overrasket da hun fikk forespørselen.

Det kom som et sjokk på meg da jeg først fikk vite det, men jeg ble jo vanvittig glad. Jeg ser veldig opp til Stormzy, og denne låta er en skikkelig banger, så det var en ære å bli spurt. Man har jo veldig lyst å imponere når man får slike muligheter, så jeg håper den faller i smak blant Stormzy-fansen.

Stormzy fikk sitt store gjennombrudd i 2017 da han slapp debutalbumet «Gang Signs & Prayer» som gikk rett til #1 i Storbritannia – som det første grime-albumet noen gang. Under Brit Awards i 2018 ble han belønnet med prisen for både «British Male Solo Artist» og «British Album of the Year» - og nå, to år etter debuten, kan det britiske talentet vise til over en halv milliard globale strømminger.

Den norske 18-åringen slapp sin første singel «Slave» i januar 2019 og fulgte raskt opp med låta «Look At Me Now», en andresingel som etablerte at det unge talentet har mange strenger å spille på. Med sine Cubanske gener og råe attitude vil LAUREN være stemmen til ung girl power, om det så er på norsk, spansk eller engelsk. I samarbeid med VG-lista ga hun også nylig ut låta «Ensom»som hun fikk hjelp av over 20 000 ungdommer til å skrive.

Hør «Vossi Bop» (feat. LAUREN) her!