The Black Keys (c) Alysse Gafkjen

The Black Keys slipper ny singel og video

I dag slipper The Black Keys musikkvideoen til deres rykende ferske singel "Go", fra deres kommende niende studioalbum "Lets Rock". Videoen er regissert av Bryan Schlam og viser duoen som sliter med å få kontakt igjen etter fem år fra hverandre. Trommis Pat Carney forteller, "Det var fantastisk å lage denne videoen med Bryan, delvis fordi den ble filmet på nettopp den type sted som den gjør narr av," og gitarist Dan Auerbach legger til, "Videoen var gøy, men vi har fremdeles ikke snakket sammen." Se musikkvideoen her.

Regissør Bryan Schlam forteller om videoen, "Med "Go" følte jeg at vi måtte adressere elefanten i rommet. Hvor har de vært i 5 år? Jeg tenkte - la oss sende dem til terapi. Et tilfluktssted. Et sted som skal symbolisere fred og samhold... men som de hater hvert sekund av. Det var en utfordrende video, ikke bare fordi Dan og Patrick må spille i nesten hvert eneste bilde - men også fordi vi ville beholde en narrativ som føltes filmatisk og gøy på samme tid. Vi forsøkte å balansere de to, avhengige av situasjonskomedien og den uanstrengte kule stemningen i låta."

Bandet skrev historie denne uken med låta "Lo/Hi". Den topper for tiden Billboard's Mainstream Rock Songs, Alternative Songs, Rock Airplay, og Alternative Songs - hvilket gjør den til den første låta som har nådd #1 plassering på alle de fire listene samtidig.

"Let's Rock" blir en tilbakekomst for den karakteristiske rocken som duoen introduserte oss for i starten av karrieren. Andre låt fra albumet, "Eagle Birds" ble gitt ut samtidig som bandet annonserte sitt niende studioalbum som kommer 28. juni via Easy Eye Sound/Nonesuch Records.

Følg The Black Keys på Facebook, Instagram, Twitter og Youtube for å få med deg oppdateringer.

“Let’s Rock” Track Listing:

1. Shine A Little Light

2. Eagle Birds

3. Lo/Hi

4. Walk Across The Water

5. Tell Me Lies

6. Every Little Thing

7. Get Yourself Together

8. Sit Around And Miss You

9. Go

10. Breaking Down

11. Under The Gun

12. Fire Walk With Me

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.