ZAPTEC etableres i Sverige

ZAPTEC er markedsleder på ladesystemer til boligselskaper og bedrifter i Norge og omsatte for MNOK 100 i 2018 med et positivt resultat. Vi etablerer nå egen virksomhet hos søta bror i Sverige.

Sverige har i fjor en økning i salget av ladbare biler på 44%. I løpet av de 2-3 neste år forventes nye modeller med konkurransedyktige priser som vil øke veksten av elektriske og ladbare hybrider betydelig i Sverige.

Det er et stort behov for generell kunnskap om lading og ZAPTEC ønsker å spille en aktiv rolle med kunnskapsløft ved å lansere det kvalitetssikrede ladesystemet som er testet og idriftsatt i over 1500 borettslag og bedrifter i Norge.

For at Sverige skal få samme oppfølging og kvalitet som vi er kjent for i Norge velger vi nå å opprette en helt ny avdeling i Stockholm. I denne sammenheng ser vi etter en VD for ZAPTEC AB. Vi leter etter en person som kan ta i bruk ressurser og handlingsrom gitt av ZAPTEC til å muliggjøre lading av elbiler for alle borettslag, sameier og bedrifter med større parkeringsplasser rundt om i Sverige.

Utvidelsen til Sverige vil få tett oppfølging og støtte fra ZAPTECs globale utviklingsteam. Et team bestående av mennesker som har vært med å bygge opp ZAPTECs salg og omdømme i Norge over lang tid.

Er denne rollen interessant for deg eller noen du kjenner finner du mer informasjon via denne lenken.

Emner

ZAPTECs visjon er å forvandle alt. Vårt mål er å revolusjonere mange bransjer, inkludert elektrisk mobilitet, strømnettet, infrastruktur og fornybar energi ved å bruke vår unike og patenterte teknologi kraftelektronikk og transformatorer på en innovativ måte.

Maiken Økland

Pressekontakt Kommunikasjonssjef PR og kommunikasjon 98066705

Fremtidsrettet ladeløsning

Zaptec er en ung norsk tech-bedrift som på kort tid har blitt verdensledende på smarte ladesystemer for elbiler. I Zaptec ønsker vi å forenkle hverdagen og forbedre miljøet. Våre ingeniører, teknologer og utviklere har som visjon å forandre hvordan vi tenker om strømforbruk, infrastruktur og fornybar energi. Vi har utviklet en unik teknologi som gjør det mulig å lage brukervennlige ladestasjoner som er koblet til skyen, og som kan tilpasses ditt behov – også i fremtiden.

Zaptec
Professor Olav Hanssens vei 7A