Nytt Omega-3-produkt for barn fra pionerene innen testbaserte kosttilskudd

Nytt Omega-3-produkt for barn fra pionerene innen testbaserte kosttilskudd

Det globale helse- og livsstilsvaremerket fra Skandinavia, som gjennom sitt banebrytende utvalg av BalanceOils har endret betydningen av hva fiskeolje er, lanserer nå sitt første barnevennlige produkt i utvalget av testbaserte og vitenskapelig dokumenterte kosttilskudd.

ifølge GBD (Global Burden of Disease) for opptil 6,3 milliarder mennesker ikke nok Omega-3 fra maten. Vårt vestlige kosthold er ikke så næringsrikt som det pleide å være, og de fleste barn oppfyller ikke anbefalingene for inntak av fisk. National Institutes of Health opplyser at opptil 80 % av barn i Europa og så mange som 94 % i USA ikke når de anbefalte mengdene av Omega-3 i dag. Stadig flere foreldre velger nå kosttilskudd for å fylle disse ernæringshullene.

Zinzinos nye BalanceOil Tutti Frutti har en frisk, allergivennlig aroma med hint av bringebær, mynte, sitron, pære og lavendel. Den er basert på den samme unike blandingen som resten av signaturserien med polyfenolrike balanseoljer som inneholder ren, førsteklasses fiskeolje og ekstra virgin olivenolje kjent for sitt høye innhold av naturlige antioksidanter.

Alle BalanceOils finnes i en rekke forskjellige smaker, i flytende form og kapsler. Det finnes også et vannløselig og et vegansk alternativ. Den nye smaken er lett å like og kommer med spesifikke doseringsanbefalinger for å møte barns unike Omega-3-behov og gjenopprette fettsyrebalansen, mens oljens næringssammensetning støtter immunsystem, øye- og hjernefunksjon.

Zinzinos helhetlige syn på personlig helse er et av selskapets sterkeste kjennetegn. Balansetesten er flaggskipet i den stadig voksende porteføljen av blodprøver og inneholder nå alderstilpassede målverdier og retningslinjer. Både voksne og barn må ha kontroll på Omega-6:3-balansen for å kunne bruke kosttilskudd som matcher deres fettsyreprofil og oppfyller deres unike behov.

– Dagens retningslinjer og anbefalinger for Omega-3 er basert på voksnes behov og fettsyresammensetning, forklarer doktor Ph.D. Emmalee Gisslevik, forsknings- og utviklingsspesialist hos Zinzino. Barn har et høyere stoffskifte, et uutviklet immunsystem og raskere celledeling, noe som påvirker deres totale Omega-forhold i blodet. Ikke alle kropper er skapt like og barn trenger spesielle doseringsanbefalinger. Et vektdiagram er ikke alltid nok som veiledning og det er derfor denne nye lanseringen er et så viktig bidrag i markedet for Omega-3-kosttilskudd, avslutter doktor Ph.D Gisslevik.

BalanceOil Tutti Frutti og BalanceTest for hele familien er begge nå tilgjengelig for bestilling fra Zinzino. Les mer om Zinzinos voksende portefølje av blodprøver for hjemmebruk og deres banebrytende utvalg av kosttilskudd på zinzino.com

For mer informasjon, kontakt:

Dag Bergheim Pettersen CEO +47 (0) 932 25 700, dag@zinzino.com

Gabriele Helmer CMO +46 (0)72 215 8581, gabriele.helmer@zinzino.com

For gratis nedlasting av bilder, kontakt:

Zinzino er et globalt direktesalgsselskap fra Skandinavia som spesialiserer seg på testbaserte, individualiserte kosttilskudd. Det er et aksjeselskap med aksjer notert på Nasdaq First North Premier Growth Market. Selskapets vitenskapelig dokumenterte kosttilskudd er tilgjengelig i mer enn 100 markeder over hele verden. Zinzino eier de norske forsknings- og produksjonsenhetene BioActive Foods AS og Faun Pharma AS. Selskapets hovedkontor ligger i Gøteborg, Sverige, med ytterligere kontorer i Europa, Asia, USA og Australia.