Elons kunder ska längta hem till köket med hjälp av Professional Secrets

Elon, Sveriges största kedja inom vitvaror och hemelektronik, förflyttar sitt varumärke. Det nya konceptet ”Välkommen hem” ska få målgruppen att längta hem till de där produkterna som gör livet lättare och mer njutbart.Elon, Sveriges största kedja inom vitvaror och hemelektronik, förflyttar sitt varumärke. Det nya konceptet ”Välkommen hem” ska få målgruppen att längta hem till de där produkterna som gör livet lättare och mer njutbart.

Under våren 2020 har Elon valt ut Professional Secrets som ett varumärke som ligger helt i linje med satsningen inom kategorin kök. Produkter av professionell kvalitet och kunskap och inspiration från Professional Secrets nätverk av framstående skandinaviska kockar ska göra Elon till den naturliga destinationen för en attraktiv målgrupp: Hemmakockar som är lite mer matintresserade än andra.

In i samarbetet för Professional Secrets med sig Europas förmodligen största kunskapsdatabas med tips, trix och inspiration för hemmakocken. Detta utöver specialdesignade produkter för köket och för det dukade bordet, framtagna i samarbete med proffs.

Elon har under början av 2020 lanserat sitt nya koncept för badrummet, städskrubben, tvättstugan och köket. Den rikstäckande kedjan har även lanserat en ny hemsida och online-shop. 500 lokala Elonhandlare i Norden ges möjlighet att köpa produkter från Professional Secrets från och med slutet av april 2020.

Ansvarig Elon:

Johan Andersson, Nordic Category Manager SDA

johan.andersson@elongroup.se

Ansvarig PS:

Henric Young, Sales & Marketing Nordic Region.

henric.young@professionalsecrets.com

Om Professional Secrets:

Från kastrullen på spisen till det dukade bordet, Professional Secrets vill förbättra hälsan, minska svinnet och rädda miljön genom att få fler att laga och njuta mat på Skandinaviska kockars vis. Med proffsens hjälp förser vi passionerade hemmakockar med redskapen och kunskapen som krävs för att rädda världen – en måltid i taget.

Subjects

Tags

Rocket is an innovative partner that helps clients give voice to what makes them special. Working globally as a bespoke agency in an ever-evolving media environment that includes blogs, websites, TV shows, magazines and other media, our aim is to increase corporate, brand, product or service visibility on as many editorial platforms as possible. www.rocketcomms.com

Promoting successful, important, exciting and lifestyle relevant companies around the world

Our job is to write and distribute press releases and create content for social media that enhances the reputation of our clients and their products and services. We aim to be a useful strategic partner who can find great messages and translate them into positive stories that will appeal to a client's specific audiences.

Rocket Communications
Battersea Studios, 80 Silverthorne Road