Professional Secrets Marknadsansvarig Sverige och Skandinavien Henric Young

Professional Secrets mot strömmen – satsar på närvaro i fysiska butiker

Det talas om butiksdöd och om online-handelns definitiva genombrott, men Professional Secrets väljer medvetet att trotsa trenden – och det lönar sig.

Satsar när andra backar

Professional Secrets tillverkar proffsiga köksredskap för passionerade hemmakockar. Inom loppet av ca 12 månader – mitt under Coronakris och tilltagande online-handel – har varumärket etablerat sig i 200 lokala butiker inom Elon och Önska.

Utfallet har varit över förväntan berättar Henric Young, Marknadsansvarig för Sverige och Skandinavien:

• Vår strategi har gett oss en fantastisk position, med raketfart i omsättning och en butiksnärvaro som spänner över hela landet.
  • Vi bjuder på god mat som tillagas med våra produkter. Personalen får lära känna konceptet – och vi får många givande diskussioner med kunderna i butiken.
  • Ett personligt möte betyder så mycket mer än pris och kampanj. Det är en förutsättning för en långvarig, ömsesidig, och givande relation.

Mötet ger mersmak

Professional Secrets sortiment ligger centralt hos vissa butikskedjor, men större delen säljs in vid kundbesöket hos den lokala butiken. Det är mötet med kunden och konsumenten på hemmaplan – inklusive säkerhetsåtgärder och restriktioner – som har gett god effekt.

För att bygga varumärket och för att demonstrera produkternas betydelse för resultatet på tallriken så arrangerar Professional Secrets sälj- och matevent ute i butik. Henric, före detta kökschef på en av Sveriges mest anrika krogar, står själv vid kastrullerna:

Kvalitet som känns

Genom sitt agerande har Professional Secrets kunnat skapa en nära relation till både kund och konsument. Varumärket – liksom många andra – har en närvaro både på nätet och i fysisk butik, men lärdomen från de senaste månaderna är tydlig:

För mer information:

Henric Young, Marknadsansvarig Sverige och Skandinavien - henric.young@professionalsecrets.com eller
‭+46 76-949 50 85

Om Professional Secrets:

Från kastrullen på spisen till det dukade bordet, Professional Secrets vill förbättra hälsan, minska svinnet och rädda miljön genom att få fler att laga och njuta mat på Skandinaviska kockars vis. Med proffsens hjälp förser vi passionerade hemmakockar med redskapen och kunskapen som krävs för att rädda världen – en måltid i taget.

Subjects

Tags

Rocket helps clients give voice to what makes them special. Working globally as a bespoke content agency in an ever-evolving media environment that includes blogs, websites, TV shows, magazines and other media, our focus is to increase corporate, brand, product or service visibility on as many editorial platforms as possible. www.rocketcomms.com

Promoting successful, important, exciting and lifestyle relevant companies around the world

Our job is to write and distribute press releases and create content for social media that enhances the reputation of our clients and their products and services. We aim to be a useful strategic partner who can find great messages and translate them into positive stories that will appeal to a client's specific audiences.

Rocket Communications
Battersea Studios, 80 Silverthorne Road