Press release -

Salming wird neuer Schuhausrüster des SC DHfK Leipzig

Ab der neuen Saison 2015/2016 ist Salming neuer Schuhausrüster des Handball-Bundesligisten SC DHfK Leipzig. Beide Seiten unterschrieben einen Einjahresvertrag mit einer Option auf Verlängerung des Kontraktes.

Wenn der SC DHfK am 23. August in der Leipziger Arena gegen den HSV Handball in die neue Saison startet, wird einiges anders sein. Nicht nur, dass die Spieler des ambitionierten Aufsteigers in der 1. Bundesliga auflaufen, sie werden dies in vollkommen neuem Schuhwerk tun.

Der Leipziger Verein unterschrieb einen umfassenden Schuhausrüster-Vertrag mit der schwedischen Marke Salming, die damit neben der MT Melsungen und dem Bergischen HC bereits mit dem dritten Handball-Bundesligisten zusammenarbeitet und mittlerweile auch in der deutschen Szene als absoluter Schuhspezialist gilt.

Karsten Günther (Geschäftsführer SC DHfK Leipzig): „Wir freuen uns mit Salming eine junge und kreative Marke als Schuhpartner gewonnen zu haben. Gemeinsam wollen wir uns in der 1. Liga etablieren und haben dafür nun auch das passende Schuhwerk.“

Alexander Kluge (Gesch.ftsführer Salming Deutschland): „Der SC DHfK Leipzig ist das Zugpferd im mitteldeutschen Raum. Wir werden dem Verein in der 1. Bundesliga als starker Schuhausrüster zur Seite zu stehen und ich freue mich schon auf diese Zusammenarbeit.“

Salming Deutschland GmbH
Paul-Lincke-Ufer 8c tel: 030 / 30 09 69 10
10999 Berlin mail: info@salming.de
Deutschland web: www.salming.de

Related links

Topics

• Sport

Categories

• handball
  • salminghandball
  • salmingsports
  • salming sports
  • salming
  • products

Salming Sports AB

Salming Sports AB is a Swedish sporting goods company designing, developing and marketing high quality products for the Running, Handball, Floorball and Squash markets under its Salming brand. The company has its head-office in Sisjön, Gothenburg on the west coast of Sweden.

In addition to producing first in class products Salming is committed to helping athletes improve and had developed and patented one of the most advance running analysis centers in the world. Salming RunLab’s currently located in Gothenburg and Stockholm.

The company’s Swedish wholesale partners include sporting goods retailers: Intersport, Stadium, Team Sportia, XXL, and specialty retailers such as Runners Store, Klubbhuset and Assist. Salming Sports AB also exports products to close to 60 countries and has its own subsidiaries in key markets such as Germany and the United States.

Salming Sports AB also sells directly to consumers through the Salming Running Store in Askim, Gothenburg, the Salming Concept Store on Kungsgatan 19 in Stockholm and through multiple e-commerce sites.

20 + employees, excluding retail personnel

Established 2008

Approximately 100MSEK revenue

Management: Tomas Solin Managing Director, Thomas Nord Head of Marketing & Design