2018 ÅRS VÄLGÖRENHETSKALENDER ÄR HÄR!!!

Maud Adams, Zinat Pirzadeh, Pia Johansson, Divine, Dominika Peczynski, Lill Lindfors, Gladys del Pilar, Lill- Babs Barbro Svensson, Britt Ekland, Kjerstin Dellert, Camilla Thulin, Alexandra Charles och Carl Jan Granqvist, Tess Merkel.

Vilken samling otroligt duktiga, omtänksamma kvinnor och män som är med i 2018 års kalender! Den är ett urval "Best of" bilder från tidigare år och är ett samarbete mellan miljonklubben och MOD, Mer Organdonation.

Genom att köpa denna kalender stöttar du insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa för forskning inom organdonation & organtransplantation.

850 personer står på väntelista och varje år dör många till följd av att de inte får organ. Bara i Sverige lider över 200 000 människor av hjärtsvikt och varje år tillkommer det 2000 patienter, bara några enstaka blir uppsatta på väntelistan.

För Alexandra Charles 1,6 & 2,6 miljonerklubbens grundare är årets tema viktigt, hennes förra make dog på grund av brist på organ, i hans fall ett hjärta.

Peter Carstedt, grundare MOD är själv njurtransplanterad, Peters mamma gav honom sin ena njure.

Vi arbetar för att alla som behöver en transplantation ska få det utan onödigt lidande. I Sverige ska ingen behöva dö i väntan på ett organ.

Köp kalendern på vår hemsida, forskningen behöver allt stöd.. . TACK