Alexandra Charles von Hofsten leder dagens live-sändningar. Annika Jankell bjuder in till yoga hemma för alla.

Hela Sverige går för hjärtat. Välkommen att ta del av söndagens live-sändningar!

PRESSINBJUDAN SÖNDAG 20 SEPTEMBER

Välkommen att ta del av söndagens live-sändningar med 1,6 & 2,6 miljonerklubben

Nationella Hälsopromenaden kl. 12.00

Anmäl dig här

Vi går för hjärtat och deltagaravgiften går oavkortat till insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

Idag är hjärt- och kärlsjukdom en av de vanligaste dödsorsakerna bland svenska kvinnor. Trots detta vet vi för lite om kvinnohjärtat. Vi samlar in bidrag genom denna promenad till förmån för forskningen på kvinnohjärtat. Läs mer om Kvinnor & Hälsa här.

Sändningen startar  kl. 12.00 och pågår ca en timme. Du kan logga in med din mobil för att ta del av sändningen och tipsrundan medan du promenerar.

Hälsowebinar kl. 16.00

Anmäl dig här

Möt inspirerande gäster Anders Bagge och Johanna Lind Bagge pratar hundar och hälsa. Andreas Palmborg, medicinsk rådgivare inom vaccin på Pfizer och Christina Sundkvist från Glömstapoolen ger råd om TBE och vaccinationer.  Vi gympar med Susan Lanefelt, provar yoga med Annika Jankell.  Sedan är det dags för intervju med Årets Hälsohjälte 2020 - Sofia Åhman. Priset delas i år ut av Anna Starbrink, hälso- och sjukvårdsregionråd. Alexandra Charles leder oss genom webinariet.

• Kl 16.00 Incheckning
  • Andreas Palmborg och Christina Sundkvist berättar om TBE och vacciner
  • Anders Bagge och Johanna Lind Bagge pratar hundar och hälsa
  • Gymping med Susan Lanefelt
  • Yoga med Annika Jankell
  • Intervju med Årets Hälsohjälte Sofia Åhman och prisutdelare Anna Starbrink, hälso- och sjukvårdsregionråd
  • Hälsoquiz
  • Avslut

Kostnadsfritt för media att delta. Om du inte har möjlighet att vara med live får du en länk till reprisen 2 timmar efter sändning. Du behöver anmäla dig för att få tillgång till reprisen. Här berättar vår ambassadör och webinarproducent Annette Lefterow om dagens sändningar.

Så här deltar du: När du har registrerat dig till respektive sändning får du ett mail med länk till inloggningen. Logga in med din dator, surfplatta eller smartphone.  OBS! Har du inte fått ett mail med registreringslänken, leta gärna bland dina skräp/spammail.

Nationella Hälsopromenaden genomförs i samarbete med Pfizer.