Söndagen den 30 juni spelas den årliga Hjärtgolfen på Lundsbrunn GK i Götene kommun. En rikstäckande golftävling för damer arrangerad av 1,6 & 2,6 miljonerklubben, där det både spelas för den egna hälsan och andras.

LUNDSBRUNN SLÅR ETT SLAG FÖR HJÄRTGOLFEN

Söndagen den 30 juni spelas den årliga Hjärtgolfen på Lundsbrunn GK i Götene kommun. Hjärtgolfen är en rikstäckande golftävling för tjejer och kvinnor där det både spelas för den egna hälsan och andras. Alla som deltar är med och skänker pengar via startavgiften till forskning på kvinnors hälsa. I år spelas Hjärtgolfen på 14 golfbanor runtom i landet inkl finalspel på Ekerum GK den 18 augusti. Vinnarna i finalen får åka till Santa Ponsa, Mallorca och spela i Prinsessan Birgittas Golf Tournament.

Hjärtgolfen är en folkfest för alla tjejer och kvinnor i landet. En golftävling med mycket glädje och allvar, där startavgiften går till en god sak. Hjärtgolfen arrangeras av 1,6 & 2,6 miljonerklubben och är en partävling för kvinnor. Paren som placerar sig 1:a och 2:a går till finalspel på Ekerum GK på Öland den 18 augusti. Vinnarna i finalen får åka till Santa Ponsa, Mallorca, den 4-8 september, och spela i Prinsessan Birgittas tävling, Golf Tournament.

Hjärtgolfens startavgift går till insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa som samlar in pengar till livsviktig medicinsk forskning på kvinnors hälsa.

Hjärtgolfen 2019

Bryngfjordens GK 11 maj www.bryngfjorden.com
Läckö GK19 maj
www.lackogk.se
Mälarö GK Skytteholm 26 maj www.malarogk.se
PGA National 8 juni www.pgaswedennational.se
Vetlanda GK 15 juni www.vetlandagk.com
Köpings GK 16 juni www.kopingsgk.nu
Saxå GK 29 juni www.saxagk.se
Bodens GK 30 juni www.bodensgk.se
Lundsbrunn GK 30 juni iwww.lundsbrunngk.com
Visby GK* 5 juli www.visbygk.com
Öijared GK 3 aug www.oijared.se
Mälarbadens GK 3 aug www.malarbadensgk.se
Kårsta GK 4 aug www.karstagk.se

*ej med till finalspel/spelas som Mix.
FINAL på Ekerum GK på Öland 18 aug.

All information om varje tävling hittar ni på respektive klubbs hemsida under våren.
Anmälan sker på MinGolf, hcp gräns 36,0 och ETH (exakt tävlingshcp) gäller.

För mer information kontakta Inger Söderholm, inger@1.6miljonerklubben.com

eller http://www.1.6miljonerklubben.com/aktiviteter/visa/?id=2505