Sångerskan och författaren Maria Wells gästar Alexandras podd.

-Min kropp trodde jag höll på att dö

Sångerskan och författaren Maria Wells gästar podden  “Alexandra - nära ditt hjärta”.

Det blir ett öppenhjärtigt samtal om allt från Marias nya utbildning till lektör, makens frieri och Marias kollaps efter sonens födelse.

Det var två jobb som Maria Wells drömde om som liten: simhoppare eller sångerska.

-Men trampolinen i Säffle var alldeles för låg, så jag hade inget val, skojar Maria Wells.

Idag vet alla att hon valde rätt. Maria Wells har en framgångsrik karriär som sångerska, skådespelerska och författare. Hos 1,6& 2,6miljonerklubbens Alexandra Charles och Alexandra Zazzi berättar Maria om hur hon och maken Robert hanterat corona-epidemin, om senaste country-skivan och om karriären som författare.  Idag har det blivit många böcker, men det började med personliga berättelser om mammalivet.

Paret har två barn och yngste sonens födelse blev dramatisk. Efter en vansinnesfärd till sjukhus med Robert vid ratten, föddes Teddy 10 veckor för tidigt med akut kejsarsnitt. Som tur var gick allting bra, men ett år senare, när oron börjat släppa, kom Marias reaktion på allt som hade hänt.

– Jag fick ångest, svårt att andas, fick för mig att jag hade dödliga sjukdomar, det tryckte över bröstet, världen började snurra, berättar hon i podden.

Efter flera sjukhusbesök fick hon till slut förklaringen. Via deras stiftelse för för tidigt födda barn, kom Maria i kontakt med läkaren som förlöst henne.

 -Hon förklarade att det som hänt kring förlossningen gjorde att min kropp ställde in sig på en dödskamp. Jag kunde slappna av mentalt, men kroppen mindes. Den förberedde sig på att dö.

-Det var en enorm lättnad att förstå varför, då kunde jag hantera det på ett annat sätt.

Under året har Maria Wells blivit klar med sin utbildning till lektör, som hjälper författare med deras texter.

-Och så längtar jag efter att få återvända till Nashville såklart. Att återigen få förmedla glädjen i musikens helande kraft. Det ska bli underbart.

Lyssna på podden här. Den släpps på onsdag för övriga