I panelen deltar Claes Elfsberg, Carl Jan Granqvist och Mats Holmberg

Kvinnor och män behöver varandra, vi behöver därför lära oss mer om varandras hälsa. Nu bjuder 1,6 & 2,6 miljonerklubben in till ett nytt kunskapswebinar om mannens hälsa den 21 september.

Visste du att 2,1–5,7 % av alla män i åldern 40-79 år beräknas ha testosteronbrist? Har du en man eller bekant som saknar ork och inte kommer upp ur soffan? Då kan detta vara symtom på testosteronbrist.

Testosteronbrist kan reducera både mental och fysisk prestationsförmåga och orsaka psykiska symtom såsom nedstämdhet, ångest, irritabilitet och koncentrationssvårigheter.

Mats Holmberg, endokrinolog, forskare och ordförande i Svensk Andrologisk Förening, föreläser om hormonernas betydelse, testosteron och hur mannen precis som vi åldras och förändras. Det finns hjälp man kan få när man tappat ork och lust. I panelen deltar Claes Elfsberg, tidigare nyhetsankare på SVT och medieprofil, Carl Jan Granqvist, professor i gastronomi och författare och Alexandra Charles leder kvällens samtal.

Anmäl dig här! Du kommer efter ett par dagar få ett separat mail med en registreringslänk. För att kunna följa webinariet måste du registrera dig via denna länk.

Anmälan för media: miranda@1.6miljonerklubben.com

Läs mer om symtom och testa dig redan idag på www.testosteronbrist.se.

Tipsa gärna din make, partner eller manliga vänner om webinariet, alla är välkomna! Det kommer också att finnas möjlighet att ställa frågor i chatten.

Webinariet är sponsrat av Bayer.

Webinarproducent: Annette Lefterow

Tänk gärna på vår insamlingsstiftelse Kvinnor & Hälsa, alla bidrag är välkomna. Swish: 123 900 1520, BG: 900-1520, PG: 90 01 52-0