Politisk hearing om osteoporos

Osteoporos har länge beskrivits som en dold folksjukdom. Hur ser behandlingar och förebyggande åtgärder ut 2016? Och vad väntar framöver?1,6miljonerklubben följer upp tidigare års hearings och samlar politiker, tjänstemän och medicinska experter för att diskutera situationen i Region Skåne.

När: Tisdagen den 3 maj kl 18-20
Plats: Malmö Konferenscenter, Olof Palmes Plats 1, Malmö
Pris: Fri entré
Övrigt: Anmälan är bindande. Utebliven ankomst utan avbokning debiteras 100 kr

Program

18:00 Välkommen, presentation av programmet och summering av det aktuella läget i Region Skåne
18:10 Kristina Åkesson, professor, ortopediska kliniken, Skånes universitetssjukhus, sammanfattar det aktuella läget angående behandling och diagnos.
18:35 Paus med kaffe/the och frukt.
18:50 Panelsamtal och diskussion. Medverkar i samtalet gör: Kristina Åkesson, professor, ortopediska kliniken, Skånes universitetssjukhus Gilbert Tribo (L), vice ordförande i Hälso- och sjukvårdsnämnden i Skåne

Ingrid Bengtsson-Rivajec, hälso- och sjukvårdsdirektör, Region Skåne

Anna Holmberg, Ordförande Terapigrupp Osteoporos, Skånes universitetssjukhus

Anette Mårtensson (MP), vice ordförande i Sjukvårdsnämnd Skånes universitetssjukhus

Ulrika Heindorff (M), ledamot i Hälso- och sjukvårdsnämnden i Skåne

Moderator: Alexandra Charles
19:40 Frågestund
20:00 Avslutning – Tack för ikväll!

Klicka här för anmäla dig

Varmt välkommen!