SKARA SLÅR ETT SLAG FÖR KVINNOHJÄRTAT

Onsdagen den 11 mars slår hundratals Skara-bor ett slag för en jämställd hjärtsjukvård och ny forskning på kvinnohjärtat genom kampanjen Woman in Red. Kampanjen uppmärksammas i 17 städer runtom i landet och har som målsättning att fler kvinnor ska överleva hjärt- och kärlsjukdomar genom mer forskning på kvinnohjärtat.

Den 11 mars i Västergötlands Museum, Skara, bjuder 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med Stiftelsen Kvinnor & Hälsa på de senaste forskningsnyheterna på kvinnohjärtat. Det blir en kväll med information och inspiration där insamling till forskning på kvinnohjärtat står i fokus. Överläkarna Hanna Österman och Helena Glantz berättar hur sömnapné kan påverka kvinnohjärtat och tandläkare Tobias Trybom informerar om betydelsen av att sköta sina tänder för hjärthälsan.

Se hela programmet på http://www.1.6miljonerklubben.com/aktiviteter/visa/?id=2641

För mer information, beställning av bilder eller bokning av intervjuer, vänligen kontakta Inger Söderholm, inger@1.6miljonerklubben.com eller 0709-969599.

• tobias trybom
  • helena glantz