Välkommen till kvällens webbinar om Hjärna och Hjärnhälsa - går den att förbättra?

Möt Åke Pålshammar, neuropsykolog, senioruniversitetslektor vid Uppsala universitet som pratar om hjärnan och hjärnhälsa. Han har via sin egen Youtubekanal Hjärnkanalen, lyckats nå mängder av människor med sin enkla inspirerande men vetenskapligt underbyggda kunskap om hur vår fantastiska hjärna kan förstås och fås att bibehålla sin hälsa långt upp i åren.

Hedvig Söderlund, professor i psykologi, är aktuell med boken Den utbrända hjärnforskaren - en undersökande resa om utmattningssyndrom. Hon går igenom aktuell forskning och statistik och delar med sig av personliga erfarenheter samtidigt som hon synliggör dolda strukturer som håller oss fångna i förlegade beteendemönster.

Alexandra Charles leder kvällens samtal och det finns tillfälle för frågor i chatten.

Vi sänder live kl. 18.30

Anmäl dig här - kostnadsfritt