121.nu satsar på rikstäckande TV-reklam i TV4- Gruppens kanaler

De senaste åren har 121.nu framgångsrikt byggt varumärke genom sportsponsringar av olika slag. Den senaste var NHL premiären i Globen. Nu kompletteras dessa satsningar med en kraftig satsning på TV4-gruppens olika kanaler.

- Vi är inte helt obekanta med TV-reklam då vi tidigare sponsrat olika sportprogram. Nu känner vi dock att vi vill gå all-in med TV4. Det kittlar alltid gott i magen när man gör stora satsningar och nu var det dags för en till sådan tyckte styrelsen. Detta stärker vår position ytterligare på marknaden och förklarar vår tjänst på ett enkelt sätt, säger Aaron Isacsson, vVD för 121.nu

För att bygga varumärket har 121.nu valt att köpa RBS sponsring som ger snabbt genomslag, stor räckvidd och visas både i prime och offprime program. Sökföretaget är en av max tre sponsorer. Billboards placeras före, under och/eller efter programmen. Av de 300 största programmen i kommersiell TV de senaste veckorna ligger 253 av dem i TV4.

Reklamen kommer att visas i kanalerna TV4, Sjuan, TV11, TV4 Fakta och TV4 Sport. Sändningsperioden är v.41 2011 till v.4 2012. Bruttopriset för investeringen är 5 371 820 kr.

Aaron Isacsson, vVD
one to one ab
Tel: 036-3320100
E-post: aaron@121.nu

121.nu är en av de ledande företagssöktjänsterna på den svenska marknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Egenutvecklad sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 60 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

• tv4 sport
  • tv4 fakta