Dessa får servera alkoholdrycker i din kommun – hela listan

Företagsupplysningstjänsten 121.nu är idag den gratistjänst som visar mest information om Sveriges företag. Söktjänsten lanserar nu ännu ett unikt register fritt för användarna och ser till att stärka sin position på sökmarknaden. Nu kan du gå in och se exakt vilka barer och restauranger som innehar korrekt tillstånd att få servera alkoholhaltiga drycker. Allt presenteras enkelt på karta eller i en lista.

De restauranger eller barer som vill servera alkoholdrycker såsom, öl vin och sprit måste få ett serveringstillstånd eller ett utskänkningstillstånd som det också kallas, från sina lokala myndigheter. Det finns idag 12784 st tillstånd utfärdade i hela landet. I Stockholms kommun finns 1831 st. I Göteborgs kommun 644 st och i Malmös kommun 374 st.

För en leverantör inom restaurangbranschen är denna gratistjänst väsentlig. Leverantören får möjlighet att kostnadsfritt bevaka befintliga och nya kunder och erhålla ett mail om kunden blir av med sitt serveringstillstånd eller blivit beviljad serveringstillstånd. Innan etablering i ett nytt område kan tjänsten användas för att scanna av hur stor marknaden är.

- Genom att även fokusera på nischade lanseringar som denna blir 121.nu en bättre företagssöktjänst som används av fler människor. Nyttan i vår tjänst ökar, våra annonsörer får fler nya kunder och kontakter knyts. Idag är vi den gratissöktjänst som ger bäst resultat när du som användare söker information om svenska företag, säger Jonathan Isacsson, VD på 121.nu.

Serveringstillstånden är en i raden av nya unika tjänster som 121.nu kommer att släppa under räkenskapsåret 2011/2012. Söktjänsten har flera intressanta samarbeten på gång som kommer att generera både nya informationsflöden, unika tjänster och trafiksamarbeten.

- Det stämmer att vi har flera intressanta samarbeten och tjänster på gång. Det som skapar mervärden för våra användare och annonsörer är det vi alltid har i fokus. Vi nyanställt flera personer inom utveckling och design för att kunna hantera de projekt som pågår och som är på gång, avslutar Jonathan Isacsson, VD på 121.nu.

Företag med flest serveringstillstånd (2011-06-13)

1. Fazer Food Services AB (70 tillstånd)
  2. Sodexo AB (68 tillstånd)
  3. Scandic Hotels AB (67 tillstånd)
  4. Compass Group AB (37 tillstånd)
  5. Scandinavian Service Partner AB (34 tillstånd)
  6. SABIS AB (26 tillstånd)
  7. Jönköpings Kommun (20 tillstånd)
  8. ISS Facility Services AB (18 tillstånd)
  9. Bishop Scandinavia AB (16 tillstånd)
  10. IKEA Svenska Försäljnings AB (15 tillstånd)

Jonathan Isacsson, VD på 121.nu
Epost: jonathan@121.nu

121.nu är en av de ledande företagssöktjänsterna på den svenska marknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Egenutvecklad sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 60 anställda, med huvudkontor i Jönköping.