HV71 antog 121.nu´s utmaning i TV-spelsmatch

Internetföretaget 121.nu utmanade ishockeylaget HV71 i en TV-spelsmatch för några dagar sedan. Utmaningen antogs och idag gästades 121.nu´s Jönköpingskontor av Jonas Gustavsson från marknadsavdelningen och den framgångrike forwarden Mattias Tedenby.

- Det är första gången vi besökt deras kontor och det första som slog mig var deras fräscha arbetsmiljö, säger Jonas Gustavsson.

Internetföretaget anordnar turneringar i fotbollsspelet FIFA09 för sina anställda. Matcherna äger rum i något av kontorets spelrum antingen på spelkonsolerna Xbox eller Playstation 3. Vinnarna i senaste anordnade turneringen fick bli företagets representanter.

Dagens miniturning börjar med 2 matcher i fotbollsspelet FIFA09 och för rättvisans skull 2 matcher i ishockeyspelet NHL09. I ena laget spelar Jonas och Mattias från HV71 och i andra laget spelar Simon och Dejan från 121.nu.

Första fotbollsmatchen blir en enda lång uppförsbacke för HV71. Det finns en enorm vilja och glöd i spelarna men tempot kunde varit bättre och de är inte riktigt i balans. I andra matchen öppnar de fint, trycker på och skapar en hel del men får inte in bollen. Mattias Tedenby ändå positiv:

- Vi var formstarka och på väg att ta poäng. I många lägen för vi matchen och spelar riktigt bra men vi bjuder och slarvar. De gör mål på våra misstag. Vi skapar mycket men är dåliga framför mål. Där måste vi bli bättre. Jag tycker ändå vi gjorde en bra match.

När det sedan är dags för ishockeyspelet NHL09 känner sig HV71 mer hemma och spänningen tätnar. Mattias Tedenby som vill vara sig själv för en stund väljer självklart att spela med HV71 så han får styra sin egen gubbe i spelet. 121.nu går dock till slut segrande ur miniturneringen.

- Det var kul att de antog utmaningen och spelade mot oss. Vi är rätt bra så jag blev ändå inte helt chockad över att vi tog hem pokalen. Denna gången vann de inte men det ska bli riktigt skönt att få se dem ta hem den riktiga pokalen, avslutar Aaron Isacsson, vice VD på 121.nu.

121.nu är en av de ledande sökföretagen på den svenska mediemarknaden. Via 121.nu får företag, myndigheter och privatpersoner tillgång till en kvalitativ sökdatabas över Sveriges näringsliv. Vår egenutvecklade sökteknologi gör att både köpare och säljare snabbt kan hitta det de söker efter. Bolaget etablerades 1998 och har idag 50 anställda, med huvudkontor i Jönköping.

Jonathan Isacsson, VD
one to one ab