123people tillsätter Alexandra Senoner som Public Affairs Manager

123people, världens ledande personsökmotor, tillkännagav idag att Alexandra Senoner, 34 år, har utsetts till Public Affairs Manager. Hon kommer att ansvara för kommunikationen med beslutsfattare inom politik, ekonomi och samhälle men också kommunikationen med samarbetspartners och användare. Dessutom kommer hon att agera som 123peoples talesperson och stödja företaget inom strategisk kommunikation.

"Alexandra Senoner är en välkänd strateg och kommunikationsexpert med stor erfarenhet av att utveckla och genomföra framgångsrika kommunikationskampanjer", säger VD, Gilles Clouet-des-Pesruches."

123people grundades 2008 och lyckades bli lönsamma redan under det första året genom införandet av en strategisk affärsplan och intäktsmodell. I dag är 123peoples tjänster tillgängliga i 13 länder över hela världen och är en av världens mest populära personsöktjänster med 50 miljoner unika besökare per månad.

"Internet bidrar hela tiden till samhällsförändringar vilket kräver att företag är flexibla och beredda på att agera enligt nya lagar och regler, bland annat inom områden som personlig integritet. Som företag vill vi informera användare och uppmuntra till ökat personligt ansvar och medvetenhet om viktiga frågor som digitalt fotavtryck, och det är alltid med digitalt fotavtryck som bas som vi börjar våra diskussioner och kampanjer", säger Alexandra Senoner.

Senoner kommer närmast från den Schweiz-baserade PR-byrån Oehen PR Schweiz AG, där hon bland annat ansvarade för den österrikiska marknaden. Hon har även arbetat för det österrikiska parlamentet i mer än fem år och har en magisterexamen i historia och statsvetenskap från universitetet i Wien.

• 123people
  • 123people.com
  • 123people.se
  • digitalt fotavtryck
  • online reputation management
  • personsök
  • personsöktjänst
  • alexandra senoner

123people grundades sommaren 2007 av IT inkubatorn i5invest och köptes sedan av det franska företaget PagesJaunes Groupe i mars 2010. Huvudkontoret ligger i Wien.

Mia Reynolds

Presskontakt Presskontakt Public relations 0708 291724