23 Video lanseras i Sverige

Ta del av 23 Videos lansering på http://www.23video.se/lansering.

Nu lanseras 23 Video i Sverige, en av världens ledande videotjänster för företag och organisationer. Idag använder företag i 16 länder 23 Video för att skapa egna video-webbplatser, något som tidigare varit förbehållet de stora mediehusen. Siktet är nu inställt på att få fler svenska företag att ta för sig av det växande videotittandet på internet.

- Vårt mål är att få svenska företag att kommunicera med video-webbplatser för att haka på den videorevolution som pågår på internet, säger Steffen Tiedemann Christensen, VD och en av grundarna av 23, företaget bakom 23 Video. I Sverige ligger ni långt fram när det gäller videotjänster för konsumenter där aktörer som SVT Play driver utvecklingen. Men när det gäller tjänster för företag har det länge varit mycket krångligare och dyrare. Det ska vi ändra på.

Med 23 Video är det möjligt att skapa en egen anpassad video-webbplats på enbart ett par dagar till en bråkdel av kostnaden jämfört med de sedvanliga alternativen på marknaden. Det har gjort att 23 Video lyckats nå ut till vanliga företag, istället för till enbart mediehusen som utgör den traditionella målgruppen.

- Genom att skapa sina egna video-webbplatser lyckas våra kunder uppnå ökad konverteringsgrad, förbättrad varumärkeslojalitet eller ett större engagemang i exempelvis en sakfråga, säger Teddy Falsen Hiis, Sverigechef på 23. En av våra e-handelskunder har exempelvis genom att lägga ut egna videorecensioner av varje produkt, lyckats engagera sin målgrupp att själva ladda upp sina egna recensioner. Här i Sverige har Lärarförbundet skapat Lärarkanalen, där man framgångsrikt kommunicerar och engagerar sina medlemmar att både ta del av och bidra med egna filmer.

23 Video lanserades i Danmark 2010 och används idag av 300 video-webbplatser i 16 länder. En förklaring till 23 Videos expansion är den ständigt växande videokonsumtionen på internet. 51 procent av den globala internettrafiken bland konsumenter består av videotittande och till år 2016 spås den andelen ha vuxit till 55 procent (Cisco maj 2012). I Sverige tittar 53 procent av alla internetanvändare från 16 år på video på nätet, vilket motsvarar en fördubbling sedan 2007 (.SE - Stiftelsen för Internetinfrastruktur, 2012).

- Rörlig bild tar en allt större del av internetbesökarnas tid och bästa sättet för företag att hänga med i den utvecklingen är att själva kommunicera med video på internet, säger Thomas Madsen-Mygdal, styrelseordförande och en av grundarna av 23. Med 23 Video förändrar vi hur företag kommunicerar och gör det möjligt för dem att använda video istället för text. Allt detta sammantaget är det vi kallar videorevolutionen.

Redan innan lanseringen i Sverige används 23 Video av flera svenska företag och organisationer såsom Skanska, Lärarförbundet, Stockholms Stad, Metro och BR Leksaker. 23 Video är en av produkterna från företaget 23, som grundades av de danska entreprenörerna Thomas Madsen-Mygdal och Steffen Tiedemann Christensen år 2005.

• Webbmedia

• videorevolution
  • video-webbplats
  • steffen tiedemann christensen
  • teddy falsen hiis
  • thomas madsen-mygdal
  • online video
  • videotjänster för företag
  • 23 video

För mer information, kontakta:
Teddy Falsen Hiis, Sverigechef på 23: 08 660 23 00, teddy@23company.com, twitter+Skype: teddyfh

Steffen Tiedemann Christensen: grundare och VD för 23: +45 25 32 70 58, steffen@23company.com, twitter+Skype: steffentchr

Thomas Madsen-Mygdal: grundare och styrelseordförande för 23, +45 29 72 56 30, thomas@23company.com, twitter+Skype: mygdal

Om 23
Företaget 23 bygger verktyg för online distribution av visuellt material, både för person- och företagsbruk, och har i över 8 år varit pionjärer på marknaden.

Företagets viktigaste produkt, 23 Video, gör det möjligt för organisationer att starta och bygga egna video-webbplatser. Tack vare 23 Video behöver inte organisationer investera miljoner eller lägga många månaders utvecklingstid för att starta en videowebbplats. De behöver bara fokusera på att producera bra videoinnehåll – 23 Video tar hand om resten.

23 Video används av 300 video-webbplatser i 16 länder. Företagets kunder använder sig av video på helt nya, innovativa sätt för att göra presentationer, produktdemonstrationer, content marketing, internkommunikation och mycket, mycket mer.

Nu tar 23 med sig videorevolutionen till svenska företag och organisationer. Kolla gärna in www.23video.se.

Teddy Falsen Hiis

Presskontakt Sverigechef på 23 08 660 23 00