24hPoker lanserar spelbörs

24hPoker har inlett ett samarbete med Redbet Ltd som innebär att 24hPoker kommer att kunna erbjuda en spelbörs till kunder och partners. Spelbörsen kommer att lanseras på 24hPoker.com till fotbolls-VM och kommer under hösten att erbjudas till samtliga partners i 24hNetwork. - 24hPoker strävar efter att erbjuda kunder och partners ett stort utbud av olika speltjänster och kommer kontinuerligt att lägga till nya produkter. Att lägga till en spelbörs är ett naturligt steg för oss eftersom affärsmodellen är mycket lik den för online poker som är vår huvudsakliga verksamhet. I en spelbörs spelar spelarna mot varandra på olika idrottsevenemang och arrangören tar en avgift för tjänsten istället för att själv vara motpart till spelen. För att säkerställa kvaliteten kommer nya tjänster att lanseras i samarbete med partners som kan leverera de bästa tekniska lösningarna samt erbjuder en god spellikviditet i de fall det krävs. Redbet erbjuder idag det bästa alternativet för vår spelbörs, samt ger oss möjlighet att lägga in spelbörsen i det produktutbud som vi erbjuder våra partners i 24hNetwork, och vi är därför mycket nöjda att inleda detta samarbete. Spelbörsen kommer att stärka bolagets position som en ledande leverantör av vadslagningstjänster på idrottsevenemang. Redan idag erbjuder bolaget marknadens högsta odds på ett flertal evenemang och genom den nya tjänsten kommer kunderna att få tillgång till ett ännu större utbud samt även ges möjlighet att sätta egna odds, säger Per Hildebrand, VD 24hPoker AB. - Att 24hPoker, som är en ledande aktör i spelsegmentet, väljer oss som partner är en bekräftelse av vår teknologi och Oddsbörs. Redbet Ltd har sedan starten 2002 strävat efter att erbjuda de bästa oddsen, hög likviditet och en möjlighet att spela på multipla utfall. Detta kommer nu 24hPokers kunder tillgodo med start till fotbolls-VM. Vi kommer under året att addera flera partners vilket ytterliggare kommer att förbättra odds och likviditet, säger Jonas Sundvall, VD Redbet Holding AB. För mer information kontakta: Per Hildebrand, VD 24hPoker AB, telefon 070-593 39 98 Jonas Sundvall, VD Redbet Holding AB, telefon 070-18 48 486 Om 24hPoker 24hPoker AB är ett svenskt spelföretag som utvecklar egna mjukvarusystem för spel online. Bolaget bedriver spelverksamhet via dotterbolag i utlandet. 24hPoker lanserade online poker 2001. Företaget utvecklar och säljer även färdiga spelplattformar för aktörer som vill bedriva spelverksamhet under eget varumärke via 24hNetwork. 24hPoker äger B2B Poker AB som driver ett av världens största pokernätverk med fler än 500 000 registrerade kunder. Läs mer på: www.24hpoker.se

• Kontrakt, uppdrag