7-Eleven erbjuder kvalitetsblommor från House of Flowers i nytt pilotprojekt

7-Eleven erbjuder kvalitetsblommor från House of Flowers i nytt pilotprojekt

I ett nytt pilotprojekt krokar 7-Eleven nu arm med det svenska familjeföretaget House of Flowers. Totalt kommer 17 stycken 7-Eleven i Stockholm, Göteborg och Malmö att börja sälja blombuketter som levereras direkt från House of Flowers odlare. Samarbetet är ytterligare ett led i att förstärka 7-Elevens strategi om att kunna erbjuda sina kunder något i alla lägen.

På utvalda 7-Eleven i Stockholm, Göteborg och Malmö kommer kunder att kunna köpa färska snittblommor från House of Flowers, ett svenskt familjeföretag som grundades 1924. Företaget har en nära relation med sina odlare och handlar sina blommor direkt från dem. Det innebär färre led mellan odlare och kund vilket i sin tur innebär färskare snittblommor som håller längre.

- Vi arbetar aktivt med att kunna tillgodose våra kunders behov, vare sig det är i vardagen eller när man är på språng. Genom att erbjuda blombuketter av hög kvalitet i våra butiker som har längre öppettider kommer vi fylla ett tomrum på marknaden - vare sig det är till middagsbjudningen eller om man vill fira något särskilt. Jag ser fram emot att följa upp hur väl buketterna tas emot av våra kunder, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige.

Blommorna levereras till butikerna med fossilfri transport. Pilotprojektet håller på i ett halvår, därefter är planen att undersöka möjligheten att erbjuda House of Flowers snittblommor på fler butiker i landet.

- På House of Flowers älskar vi blommor. För oss var det därför en självklarhet att sprida lite vardagslyx i form av våra buketter på 7-Eleven och vi hoppas att kunderna kommer att älska dem lika mycket som vi gör, säger Alexander Henriksson, fjärde generationens blomsterhandlare på House of Flowers.

Följande 7-Eleven erbjuder blommor från House of Flowers

7-Eleven Norra Hamngatan

7-Eleven Nils Ericssonsplatsen 2-8

Ämnen

7-Eleven har funnits i Sverige sedan 1984 och i dag finns det 80 butiker i landet, främst i storstadsregionerna, där varje butik drivs av sin egen franchisetagare. Med fokus på att lösa kundernas vardagliga behov - vare sig det är för stans bästa kopp, en god lunch eller för att mjölken tog slut, är 7-Eleven en del av stadens puls. 7-Eleven Sverige ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för konceptet är franchise. 7-Eleven.se

Harris Lukeman

Presskontakt PR- och kommunikationsansvarig 08-587 490 14

I alla lägen.

7-Eleven är världens största servicebutikskedja och grundades i USA år 1927 av Joe C Thompson. 1984 öppnade den första butiken i Sverige på Tomtebogatan i Stockholm och idag finns 7-Eleven på cirka 80 platser med fokus i storstäderna. 7-Eleven Sverige ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för konceptet är franchise.

Hos oss kan du njuta av stans bästa kopp, en nybakad brownie eller en god lunch. Här finns mjölken du glömde köpa, saltet som tog slut eller nattmackan när du inte kunde sova. Oavsett om du väljer 7-Eleven för saker du glömt, plötsliga behov, när lusten faller på eller när det ska gå fort, finns 7-Eleven vid din sida. I alla lägen.