7-Eleven och Panini Internazionale i unikt samarbete

7-Eleven och Panini Internazionale i unikt samarbete

Nu förstärker 7-Eleven Sverige sitt materbjudande ytterligare genom att ingå ett samarbete med måltidskedjan Panini Internazionale. Samarbetet resulterar i 19 helt nya måltider som är perfekta att ätas på plats eller tas med. Dessa lanseras den 13 maj och finns till en början tillgängliga i elva utvalda 7-Elevenbutiker i Stockholm.

Maträtterna lanseras exklusivt på 7-Eleven Sverige och består av matiga sallader och wraps, warm pots med bland annat vegetarisk chiligryta och mac’n’cheese, och italienska schiaccia-mackor med olika fyllningar. De är även framtagna för att passa alla plånböcker och kostar mellan 69 och 119 kr.

– Vi är mycket stolta över att kunna presentera det här samarbetet med Panini. I 40 års tid har vi på 7-Eleven varit ett givet inslag i den svenska stadspulsen och löst invånarnas vardagliga behov. Därför känns det bra att få fortsätta göra det med en samarbetspartner som delar våra ambitioner om att erbjuda måltider som är riktigt goda och prisvärda – samtidigt som de är väldigt tillgängliga och perfekta att ta med, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige, franchiseägare till 7-Eleven Sverige.

Familjeägda måltidskedjan Panini Internazionale grundades i Stockholm år 1991 och erbjuder högkvalitativa måltider som inte kompromissar med råvaror, smaker, eller människors hälsa. Den första Panini-butiken öppnade år 1991 på Jakobsbergsgatan och var först i Stockholm att erbjuda bland annat lufttorkad skinka, halloumi och soltorkad tomat – innan råvarorna hittat till hyllorna i Stockholms matbutiker.

Vi har verkligen fört in en betydande del av Panini’s DNA när vi utvecklat detta som resulterat i en mängd spännande rätter och råvaror. Vi har schiaccia som härstammar från Toscana, den nordamerikanska klassikern mac’n’cheese, och använder kryddblandningen gochujang som återfinns i det koreanska köket, för att bara nämna några. Det känns kul att kunna erbjuda dem alla hos våra vänner på 7-Eleven, säger Ricard Constantinou, konceptansvarig på Panini Internazionale.

De nya måltiderna från 7-Eleven och Panini Internazionale släpps den 13 maj och finns till en början i elva utvalda 7-Elevenbutiker i Stockholm:

• Sveavägen 71–73

• Sturegatan 9

• Humlegårdsgatan 11

• Birger Jarlsgatan 2

• Birger Jarlsgatan 39

• Hornsbruksgatan 28

• Gyllenstiernsgatan 20

• Storgatan 16

• Regeringsgatan 54

• Arlanda Marketplace

Kategorier

7-Eleven har funnits i Sverige sedan 1984 och i dag finns det 80 butiker i landet, främst i storstadsregionerna, där varje butik drivs av sin egen franchisetagare. Med fokus på att lösa kundernas vardagliga behov - vare sig det är för stans bästa kopp, en god lunch eller för att mjölken tog slut, är 7-Eleven en del av stadens puls. 7-Eleven Sverige ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för konceptet är franchise. 7-Eleven.se

Harris Lukeman

Presskontakt PR- och kommunikationsansvarig 08-587 490 14

I alla lägen.

7-Eleven är världens största servicebutikskedja och grundades i USA år 1927 av Joe C Thompson. 1984 öppnade den första butiken i Sverige på Tomtebogatan i Stockholm och idag finns 7-Eleven på cirka 80 platser med fokus i storstäderna. 7-Eleven Sverige ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för konceptet är franchise.

Hos oss kan du njuta av stans bästa kopp, en nybakad brownie eller en god lunch. Här finns mjölken du glömde köpa, saltet som tog slut eller nattmackan när du inte kunde sova. Oavsett om du väljer 7-Eleven för saker du glömt, plötsliga behov, när lusten faller på eller när det ska gå fort, finns 7-Eleven vid din sida. I alla lägen.