7-Eleven välkomnar flera nya smakupplevelser i sortimentet

7-Eleven välkomnar flera nya smakupplevelser i sortimentet

7-Eleven Sverige fortsätter att utveckla sitt utbud för att erbjuda sina kunder ännu fler alternativ inom mat och fika. Från och med vecka 13 kan kunderna äta taquitos, banankakor gjorda på räddade bananer och ett helt nytt pizzasortiment på samtliga 7-Eleven i landet.

Som ett led i att förstärka sin position som den givna allt i ett-butiken i storstäderna lanserar 7-Eleven nu en rad maträtter och fikaprodukter. Bland de nya produkterna ingår ett nytt pizzasortiment med en ny och fluffigare pizzabotten som bas och finns i smakerna Pesto Bianca, Capricciosa och Margherita. För att säkerställa hög kvalitet på pizzorna bereds de direkt i butik.

För att möta den höga efterfrågan från kunderna lanserar 7-Eleven även taquitos, en smidig to-go variant på en taco och som utgörs av ett hoprullat tortillabröd med fyllning. Taquitosen finns i smakerna Chicken fajita, Chicken buffalo och Chili cheese som är lakto-vegetarisk.

För den som är sugen på att äta en god fika med gott samvete lanseras även banankakor, gjorda på räddade bananer, i tre olika smaker - en klassisk Banankaka med chokladfrosting, Morotskaka med cream cheese-frosting och Kaffe & choklad gjord på kaffesump.

– Vi strävar ständigt efter att vara ett givet inslag i våra kunders vardagar, oavsett tid på dygnet. Därför känns det väldigt kul att vi stärker upp vårt mat- och fikaerbjudande med tre fantastiska produktgrupper som kompletterar varandra och vårt övriga sortiment. De nya pizzorna passar perfekt till såväl lunch som middag medan taquitosen och banankakorna är perfekta att kunna ätas på språng, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige, franchisegivare till 7-Eleven.

De nya pizzorna, taquitosen och banankakorna finns att köpa på samtliga 7-Eleven i landet från och med vecka 13.

Kategorier

7-Eleven har funnits i Sverige sedan 1984 och i dag finns det 80 butiker i landet, främst i storstadsregionerna, där varje butik drivs av sin egen franchisetagare. Med fokus på att lösa kundernas vardagliga behov - vare sig det är för stans bästa kopp, en god lunch eller för att mjölken tog slut, är 7-Eleven en del av stadens puls. 7-Eleven Sverige ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för konceptet är franchise. 7-Eleven.se

Harris Lukeman

Presskontakt PR- och kommunikationsansvarig 08-587 490 14

I alla lägen.

7-Eleven är världens största servicebutikskedja och grundades i USA år 1927 av Joe C Thompson. 1984 öppnade den första butiken i Sverige på Tomtebogatan i Stockholm och idag finns 7-Eleven på cirka 80 platser med fokus i storstäderna. 7-Eleven Sverige ägs av Reitan Convenience Sweden AB och driftsformen för konceptet är franchise.

Hos oss kan du njuta av stans bästa kopp, en nybakad brownie eller en god lunch. Här finns mjölken du glömde köpa, saltet som tog slut eller nattmackan när du inte kunde sova. Oavsett om du väljer 7-Eleven för saker du glömt, plötsliga behov, när lusten faller på eller när det ska gå fort, finns 7-Eleven vid din sida. I alla lägen.