Veckans Hetaste hos Driftig

Kort om företaget/ bakgrund:
– Våren 2010 startades 925 Catrine Linder – ”for the love of silver”. Smyckena är instinktivt präglade av Nord Norsk rå och tuff natur som jag själv utmanat sedan barndomen genom skidåkning och klättring. Jag är alltid på jakt efter nya, spännande detaljer – kontraster och humor. 925 Catrine Linder byggs på ett fundament av genuinitet och personlighet. I dag säljs smycken från 925 Catrine Linder hos bland annat Designtorget. Special designade smycken är gjorda i samarbete med Norwegian Seafood (”for the love of cod”), Diabetesfonden samt för M.I.D. som var pristagare för Beautiful Business Award.

Vad gör företaget unikt?
– ”Rock hard and featherlight”. Förutom våra silversmyckens design med sina rena linjer och rå form, är det genuinitet och den personliga kontakten vi har med våra kunder som gör 925 Catrine Linder unikt.

Vilka är era kunder?
– Vår typiska kund är en person som ger och tar och älskar livet. En som utstrålar något unikt – och kompletterar sin personliga stil med smycken från 925 Catrine Linder. Vi arbetar efter modellen ”on demand production” som känns helt rätt i tiden i vårt överkonsumerande samhälle. Hållbar design, ärlighet, äkthet och direkt kommunikation med våra kunder är viktiga principer.

Vad är den största utmaningen just nu?
– Att hinna göra allas julklappar i tid!

Vilka konkreta mål har ni?
– Vi skall lansera en ny kollektion innan årsskiftet, och hoppas få ut några av dessa innan jul. Lördagen den 22 oktober hade vi Vernissage med lansering av hemsidan och varumärket! Det händer mycket nu. Besök gärna vår hemsida eller Facebooksida för att få mer info!

Hur ser framtiden ut?
– Glänsande! – och lite oxiderat i fin harmoni.

Era tre bästa erfarenheter/tips?
– Lyssna och våga.
– Tro på mig själv och tänka ”baklänges” – ser mig där jag vill vara!
– Ha kul!