Virtuella assistenter intar arbetsförmedlingen i Östersund

Din Assistent Online är en av pionjärerna i Sverige vad gäller att hyra ut virtuella assistenter (VA:s) till mindre företag över hela landet. Genom att knyta till sig underkonsulter med olika expertområden och erbjuda dessa till mycket prisvärda priser beräknar Din Assistent Online att erövra den svenska marknaden.

En virtuell assistent eller en assistent online erbjuder en myriad av tjänster för företagare främst inom administration och kommunikation. Samtliga VA:s arbetar med ambitionen och missionen att hjälpa företagare att lyckas i sina affärer.

- Många mindre företag, försöker göra allting själv. Det är inte hållbart i längden. Att anlita en virtuell assistent ger företagaren mer tid att arbeta med tillväxten av sitt företag, medan VA:s tar hand om de andra bitarna, säger ViviAnn Labba, grundare av Din Assistent Online.

Fördelen med att anlita en assistent online är att kostnaden hålls nere avsevärt och att företaget ständigt kan vara i kontakt med sin assistent genom internet, telefon, fax och e-post.

Din Assistent Online lanseras sin verksamhet i samband med rekryteringsmässan den 2 oktober på Arbetsförmedlingen i Östersund, Jämtland. Sedan fortsätter Sverigelanseringen på Eget Företag-mässan i Stockholm 21-23 oktober.

ViviAnn Labbas erfarenhet och utbildning finns inom kommunikation. Hon har varit verksam som journalist, skribent och ledare inom flertalet media. Numera är fokuset att lotsa mindre företag till framgång genom sina företagsutvecklingstjänster som Din Assistent Online samt Business Smart.

Vill du veta mer: www.DinAssistentOnline.se

• Anställningsfrågor, kollektivavtal

• Jämtland