Kingis Bites Salmiakki & Kingis Bites Original

Candy People expanderar in i Finland!

Hei Suomi!

Äntligen expanderar Candy People in på den Finska marknaden!
Tillsammans genom ett fint samarbete med Unilever så har Candy People lanserat en rad olika glassfavoriter som glassgodisar genom åren. Glassgodisarna blev en omedelbar hit i Sverige och idag har vi lanserat Lakritspuck Bites, 88:an Bites, Nogger Bites, Sandwich Bites, Piggelin Drops och Calippo Cola Drops. Detta goda konceptet visade sig bli en succé även på den Norska marknaden där vi lanserade Sandwich Bites förra året. Därför var det ett självklart val när vi fick möjligheten att tillsammans med Halva i Finland lansera Kingis Bites Salmiakki och Kingis Bites Original på den finska marknaden.

Vi på Candy People är stolta över att kunna anpassa och expandera detta fantastiska konceptet på olika marknader och bemöta konsumenters efterfrågan på att få sina favoritglassar som godis. Följ gärna vår resa i Finland på Instagram @candypeoplesuomi.

Kingis Bites Salmiakki och Kingis Bites Original hittas på välsorterade livsmedelsbutiker i Finland.

Vill du veta mer?
Kontakta; hannah@candypeople.com