Candy People för hållbart lördagsgodis

Candy People för hållbart lördagsgodis

Visste du att merparten av Candy Peoples produktion sker i Sverige och att en stor del produceras i Skåne? Som en stor aktör inom konfektyr så har vi på Candy People valt behålla mycket utav vår produktion inrikes för att tänka hållbart och främja Sveriges goda tradition av bra godistillverkning. Både kvalitetsförbättring och produktutveckling är en stor del i vårt klimatarbete då vi alltid försöker hitta hållbara lösningar.

”Anledningen till att vi har behållit största delen av vår tillverkning av godis i Sverige är för att svenskt godis generellt har en väldigt hög kvalité. Vi vill såklart även behålla jobbmöjligheterna här och därför arbeta med lokala företag och partners.” – Martin Mattsson, Marknadschef, Candy People

Det är inte bara själva sötsakerna som tillverkas i Sverige utan också Candy Peoples förpackningsmaterial så som påsar, kartonger, skyltmaterial och displayer. Detta går hand i hand med våra hållbarhetsmål för att minska vår klimatpåverkan.

”Vi vill såklart minska våra transportsträckor vilket i sin tur påverkar miljön mindre. När det kommer till förpackningsmaterial så har vi alltid FCS-mix. Detta är ett kartongmaterial som är producerat av ansvarsfullt odlad skog i kombination med återvunnet material.” – Martin Mattsson, Marknadschef, Candy People.

Vill du veta mer? Kontakta; hannah@candypeople.com