Framtidens tuggummi är äntligen här!

Framtidens tuggummi är äntligen här!

Nu lanserar vi Zinq!

Eftersom vi på Candy People aldrig tröttnar på produktutveckling och gillar att ta ut svängarna så lanserar vi nu ett tuggummi - Zinq! Många konsumenter är sedan tidigare redan bekanta med vårt godis men nu breddar vi alltså vårt sortiment med en uppfräschare.  Vi har tagit fram ett tuggummi för livsmedelshyllan som innehåller zink. Ett tuggummi som på riktigt motverkar dålig andedräkt.

Den främsta anledningen till dålig andedräkt är bildandet av svavelgaser i munhålan. Ett vanligt tuggummi eller en halstablett kan bara maskera doften - inte motverka den. Det är dock kliniskt bevisat att zink motverkar och reducerar bildandet av svavelgaser i munhålan under flera timmar.

Zinq är självklart sockerfria och finns i 3 friska smaker: Spearmint, Sweet mint och Strong mint.

Du hittar Zinq från v.38 i alla välsorterade livsmedelsbutiker och servicebutiker.

Vill du veta mer? Kontakta; hannah@candypeople.com