S-Märke sura & salta Chews!

S-Märke får sin första line extension – S-Märke Chews!

S-Märke har varit en svensk tradition sedan 1956 och är en av Candy Peoples mest sålda produkter och flaggskepp. Nu lanseras den första line extension-produkten utöver det klassiska och mycket populära S-Märket – S-Märke sura och salta Chews! Njut av en sur eller salt kola i ett perfekt balanserat tuggmotstånd, tillsammans med den klassiska och ikoniska S-Märkesmaken.

Äntligen får omåttligt populära S-Märke sin första line extension. S-Märke har verkligen blivit en storfavorit och har även oftast en given plats i de flesta godispåsarna runt om i Sverige. Med sin ikoniska status är det svårt att få nog av dessa sura och salta klassiker. Nu lanseras äntligen S-Märke sura och salta Chews.

S-Märke sura Chews är runda fruktkolor från S-Märkeserien i smakerna päron, ananas, citron och hallon som har surt S-Märkepulver på utsidan. Samma gäller de runda salta kolorna, som precis som de sura har salt S-Märkepulver utanpå. Detta gör att det blir ett perfekt balanserat tuggmotstånd när en knäckig pulvertäckt utsida möts av en mjuk och smakrik kola på insidan.

S-Märke Chews kommer finnas i 70g påse och är såklart helt veganska. Dessa runda kolor innehåller även helt naturliga smak- och färgämnen. Förpackningen är lätt att känna igen då den har en tydlig och klar design som alla S-Märke-älskare lätt kommer att känna igen.

Du hittar S-Märke sura Chews och S-märke salta Chews från v.19 i alla välsorterade livsmedelsbutiker och servicebutiker.

För mer information, kontakta:
Hannah Mattsson, Head of PR
hannah@candypeople.com