Anil Agarwal, ny VD på Capgemini

Capgemini utnämner Anil Agarwal som verkställande direktör

Efter flera år som vice VD för Capgemini i Sverige, och senare som VD i Norge, är Anil Agarwal utsedd till VD för Capgemini i Sverige. Parallellt fortsätter han att agera VD för Capgemini i Norge.

Vi har glädjen att utnämna Anil Agarwal som ny VD för Capgemini i Sverige. Parallellt med sitt ansvar som VD i Norge kommer han nu att leda vår verksamhet i Skandinavien,” säger Olivier Sevillia, Group Executive Board member på Capgemini.

Anil kom till Capgemini 2012 som försäljningschef i Sverige. Sedan dess har han haft olika positioner inom försäljning och ledning. Han ersätter Leendert Venema, som började som VD i Sverige i 2010 och som framgångsrikt har utvecklat Capgeminis verksamhet i både Sverige och Norden. Leendert kommer att fortsätta att arbeta som senior executive på globalt nivå i Capgemini.

Jag vill tacka både Leendert och Anil för deras enastående prestationer när det gäller att bygga vår verksamhet i Norden till en ny nivå. Jag ser framemot att fortsätta arbeta med dem båda i deras nya roller,” fortsätter Sevillia.

Anil Argarwal, kort biografi:
Agarwal har omfattande erfarenhet inom IT-industrin och globala konsultföretag. Agarwal har bott i Sverige i över 18 år och har haft ledande positioner inom Capgemini såväl som andra IT-organisationer. Han har en Bachelor i matematik och en Masterexamen i ekonomi från Indian Institute of Management i Bangalore.

Som en global ledare inom konsult- och tekniktjänster och digital transformation ligger Capgemini i framkant av innovation för att bemöta sina kunders behov inom molntjänster, digitalisering och plattformar. Med hjälp av sitt 50-åriga arv och gedigna branschspecifika kompetens gör Capgemini det möjligt för organisationer att förverkliga sina affärsmål genom en rad olika tjänster, från strategi till operation. Capgemini sätter människorna i fokus och drivs framåt av övertygelsen att teknikens affärsvärde kommer från och genom människor. Bolaget är multikulturellt med 200 000 anställda i över 40 länder. 2016 redovisade Capgemini globala intäkter på 12,5 miljarder euro.