Mobispine lanserar riktigt MMS för iPhone

(Aktietorget: MOBS)

Mobispine AB (MOBS), listat på Aktietorget, lanserar världens första riktiga Multimedia Messaging, MMS-tjänst, för iPhonetelefoner till globala operatörer.

Möjligheten att skicka, ta emot och skicka MMS från en iPhone ger operatörerna möjlighet att driva försäljning, öka kundernas messaging och användning. Dessutom, genom ger tjänsten ett mervärde för slutanvändarna. Operatörer får ökad kundlojaliteten och erkännande samtidigt som varumärket visas på användarens telefon.

För slutanvändaren ger MMS på iPhone lätt, bekväm och kostnadseffektiv kommunikation med kollegor, vänner och familj. Användare kan enkelt skapa ett nytt MMS och bifoga en bild från ett album på telefonen eller helt enkelt ta en ny bild med kameran. Programmet är integrerat med iPhones kontaktbok för enkel åtkomst. Några av de viktigaste funktionerna för slutanvändare är förmågan att enkelt skicka och ta emot meddelanden från iPhone till en telefon med en inbyggd och intuitivt användargränssnitt. Programmet erbjuder möjligheten att ta en bild med iPhones kamera eller att välja från befintliga bilder.

- Mobispine fortsätter sin starka tradition av innovation och vi är stolta över att lansera den första riktiga MMS-tjänsten för iPhones. Vi är övertygade om att globala aktörer kommer att använda vår MMS-tjänst som både är lätt att använda och lönsam. Operatörerna kommer genom tjänsten kunna differentiera sina erbjudanden till marknaden, säger Dusyant Patel, VD för Mobispine.

För ytterligare information:
Dusyant Patel, VD, Mobispine, tel. mobil. 0763 414 212

Mobispine, listat på Aktietorget, är marknadsledande i att leverera PC till mobila lösningar för mobila tjänsteleverantörer. Sedan 2001 har Mobispine har levererat sitt desktop messaging lösning hos mer än 20 mobiloperatörer i hela världen. www.mobispine.com.