Låter du fortfarande dumburken bestämma? Låt TV:n anpassa sig!

Låter du fortfarande TV:n bestämma hur du ska möblera hemma? Svenska People of Lava:s senaste produkt är något så självklart som ett väggfäste som vinklar sig med ett tryck på TV:ns fjärrkontroll, för bästa betraktningsvinkel från soffan, köket eller t.ex sovrummet.

Det helt svenskutvecklade väggfästet, som heter mMotion Swing, passar de flesta platta TV-apparater, och lär sig alla TV-apparaters fjärrkontroller. Så inga extra fjärrkontroller som stökar till soffbordet.

Med ett enkelt knapptryck går TV:n ut från att vara dikt mot väggen, till läget för "soffan" eller "köket". Och väggfästet kan aktiveras så att det automatiskt går ut när TV:n slås på, och in igen när TV:n slås av. Praktiskt när man vill att TV:n bara ska synas när man faktiskt ska titta på den.

mMotion är unikt på många sätt. Bland annat kan det gå ut så mycket som 180 grader, vilket gör att man kan vinkla TV:n "runt hörn". Även priset är unikt. Med ett riktpris på 1995 kr i butik kostar det faktiskt mindre än vanliga manuella vridbara väggfästen.

Med den enkla devisen "Turns to you" har väggfästet redan sålts in till jordens alla hörn, från Italien till Hong Kong, Frankrike och Ungern. Och nu kommer succén till Sverige. mMotion finns i två storlekar, ett "Small" och ett "Large" och säljs hos Onoff, Siba, utvalda Euronics och Audio Video butiker, samt bättre hifi-butiker landet runt.

Mer information på http://www.peopleoflava.com

Kort om People of Lava
People of Lava People of Lava bildades 2009 genom sammanslagningen av de två svenska premium TV-tillverkarna Northern Star och Lava Electronics. Just "people" i namnet syftar till vår största tillgång - människorna - i och kring bolaget. People of Lava utvecklar och tillverar platta TV-apparater och är världsledande på fjärrkontrollsstyrda tillbehör såsom motoriserade väggfästen och inbyggnadshissar.

• Företagsinformation

• inredning