Wise förstärker i södra Sverige

Rune Bengtsson har utsetts till regionchef för Wise Group i södra och västra Sverige. Han kommer närmast från IT-företaget Apptus, gasellföretag i Lund, där han var affärsområdes- och försäljningschef. – Vår ambition är att stärka Wise Groups ställning i södra och västra Sverige. Den nya ledningen ska inspirera medarbetarna att flytta fram våra positioner hos våra kunder, säger Marika Philipson, VD för Wise Group AB. De HR-tjänster Wise Group säljer levereras huvudsakligen i form av avancerade IT-applikationer. Kontoret i Helsingborg har 8 medarbetare och ansvarar för försäljning i Syd- och Västsverige. Rune Bengtsson har de senaste fem åren arbetat med försäljning till kunder främst inom bank-, finans och den statliga sektorn. Han har dessförinnan varit försäljningschef och bland annat arbetat med affärsutveckling på IT-företaget Dimension, som gått samman med ProAct. För ytterligare information kontakta: Marika Philipson, VD Wise Group AB tel: 08-555 290 03, e-post: marika.philipson@wise.se Wise Group erbjuder kvalitativ rådgivning och innovativa lösningar som förenklar, effektiviserar och utvecklar det praktiska och strategiska HR-arbetet. Wise (WISE) är noterat på OMX Stockholmsbörsens O-lista. Företaget har kontor i Stockholm och Helsingborg. Läs mer på www.wise.se

• Tjänster, konsult, service