Deltagarrekord till SiteVisiondagarna i Örebro

Det är nu över 300 anmälda deltagare till SiteVisiondagarna som hålls den 10-11 maj i Örebro. Konferensen anordnas av Örebroföretaget SiteVision. Bland programpunkterna finns bland annat ÖSK Fotboll och SBAB Bank. Sista anmälningsdagen är måndag 18 april.

Konferensen som anordnas för fjärde gången flyttar i år till större lokaler på Conventum i Örebro tack vare att evenemanget växt. SiteVisiondagarna bjuder på föreläsningar, workshopar, mingel och erfarenhetsutbyte - allt på temat SiteVision och webbpublicering. Dessutom får deltagarna lära sig hur man tänker i nya banor av gästföreläsaren Henrik Schyffert.

– Det kommer över 300 personer från hela landet till SiteVisiondagarna i Örebro i år, säger Anders Korsvall, en av grundarna av SiteVision AB. Evenemanget har växt från år till år och det brukar vara riktigt bra stämning.

På programmet finns bland annat Jan Karlsson och Michael Karlberg från ÖSK Fotboll som berättar om kraven som finns idag på elitidrotten att ta till sig ny teknik, inte bara för att attrahera utan även långsiktigt bygga och utveckla relationer.  Dessutom kommer SBAB som nyligen lanserades som fullvärdig bank att berätta om sitt arbete med sin nya webb byggd på SiteVision.

SiteVisiondagarna har i år ett ännu starkare fokus på användbarhet och tillgänglighet, med talare som David Marcusson och Silvio Regazzoni från Logica, Susanna Laurin från Funkanu, Erika Berglund från ETU AB samt Jonas Söderström, författare till boken “Jävla skitsystem!”.

Nytt för i år är även det nyinstiftade priset SiteVisions Guldhand som kommer att delas ut till den bästa SiteVision-webbplatsen. I juryn sitter Christopher McCann (Interaction Architect, Antrop),
Pierre DuRietz (Web Service Award), Maja Larsson (webbkreatör och projektledare), Anders Korsvall och Ulrika Skilberg, SiteVision AB. Priset går till den SiteVision-webbplats som “sticker ut som den som bäst uppfyller sitt syfte och når ut till sin målgrupp”.

SiteVisiondagarna 2011 hålls den 10-11 maj på Conventum med middag på Örebro slott.

Några av programpunkterna:

• Nyheter från SiteVision
    • Föreläsningar (bland annat Att skriva för webben, Bättre bilder på webben, Sökmotoroptimering) samt partnerföredrag
    • Workshopar
    • Kundcase

Läs mer om SiteVisiondagarna 2011

SiteVision bildades 2002 och är ett svenskt produktföretag som utvecklar en plattform för portalintegration och webbpublicering (CMS). Företaget driver sin verksamhet från Örebro och har idag mer än 250 kunder med över tusen webbplatser i Norden. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, samt över 100 svenska kommuner.

SiteVision hette tidigare Senselogic.

Läs mer på http://www.sitevision.se.