Sitevision skriver partneravtal med Learnifier, en av Nordens ledande lärplattformar. Från och med den 31 augusti 2023 finns Learnifiers modul tillgänglig i Sitevision Marketplace.

Sitevision i nytt samarbete med lärplattformen Learnifier

Sitevision skriver partneravtal med Learnifier, en av Nordens ledande lärplattformar. Learnifier, där du på ett enkelt och kraftfullt sätt kan skapa och genomföra både onboarding och utbildningsinsatser, blir tillgängligt i Sitevision Marketplace den 31 augusti 2023.

Med ett nytt partneravtal på plats ska lärplattformen Learnifier och publiceringsverktyget (CMS) Sitevision möta den snabbt ökande efterfrågan på digitala verktyg för utbildning och lärande. Samtidigt har internkommunikationen och intranätet aldrig varit viktigare, enligt analysföretagen Gartner och Forrester.

Partnerskapet med Learnifier ger Sitevisons kunder tillgång till en rad nya funktioner för allt från onboarding till specifika utbildningar och kurser, direkt i publiceringsverktyget.

– Learnifier är en efterlängtad pusselbit i vårt erbjudande för intranät och digitala arbetsplatser. Många kunder storsatsar på att digitalisera lärande, kompetensutveckling och kunskapsspridning. Nu får de en sömlös integration med en av de bästa lärplattformarna på marknaden, säger Nadia Cabezas, partneransvarig på Sitevision.

Learnifier har under senare år etablerat sig som en av Nordens ledande digitala lärplattformar. Utöver att stärka Sitevisions erbjudande inom digitala utbildningstjänster, ser Learnifier även marknadsmöjligheter med partnerskapet.

– Partnerskapet gör att vi kan öka vår närvaro ytterligare i offentlig sektor där Sitevision har en stark position som det ledande publiceringsverktyget för webb och intranät. Samtidigt drar vi nytta av deras snabba expansion på den privata marknaden, säger Lars Peterstrand, affärsutvecklingsansvarig på Learnifier.

Om Learnifier

Learnifier är den ledande lärplattformen i Norden. Vi erbjuder ett enkelt och kraftfullt verktyg för att skapa, ta in och dela kunskap. Våra kunder finns inom såväl privat som offentlig sektor och vi har hittills hjälpt över 320 organisationer att skapa modernare och mer effektivt lärande. Learnifier passar både för verksamheter i början av sin digitaliseringsresa och för dem som kommit långt. Vill ni skapa vassare kompetensutveckling och internutbildningar eller kanske en hel lärakademi där hela organisationen kan samlas? Vi hjälper dig.

Om Sitevision