SiteVision lanserar Twingly för alla kunder

Nu blir det enkelt för alla SiteVisions kunder att koppla ihop sig med sociala medier som bloggar och Twitter. I samband med SiteVision-dagarna i Örebro lanseras en modul för att använda Twingly Blogstream, Twingly Channels och Twingly Live direkt i CMS-systemet SiteVision, ett av Sveriges mest använda publiceringssystem.

– Det finns en stor vilja bland många av våra kunder att integrera sociala medier i sina webbplatser, säger Anders Korsvall, en av grundarna till SiteVision. Inte minst många kommuner börjar nu arbeta med bloggar, Twitter och Facebook som ett sätt att kommunicera med medborgarna. Därför tror vi att våra enkla moduler snabbt kan få ett stort genomslag.

Örebrobaserade SiteVision är en av Sveriges ledande utvecklare och leverantörer av publiceringssystem för webbplatser med över 250 kunder, företag, myndigheter och över 100 av Sveriges kommuner.

– Jag tror mycket på ett ökat samspel mellan offentlig sektor och medborgare med hjälp av sociala medier, säger Martin Källström, VD för Twingly. När det nu blir så enkelt att slå på full Twinglyfunktionalitet direkt i SiteVision kan det bidra till ett genombrott för sociala medier hos myndigheter och kommuner.

SiteVision kommer att leverera tre tjänster från Twingly som moduler:

• Twingly Blogstream integrerar blogglänkar med innehållet i en webbplats.
  • Twingly Channels skapar skräddarsydda webbflöden som gör det möjligt att läsa nyheter i allt från traditionella medier till bloggar och Twitter tillsammans med andra.
  • Twingly Live används för att integrera realtidswebben, såsom Twitter, i en webbsida och används ofta vid större händelser och konferenser.

Anders Korsvall, delägare och en av grundarna av SiteVision:
019-17 30 32, e-post: anders.korsvall@sitevision.se

Martin Källström, VD, Twingly
073-3628654, e-post: martin.kallstrom@twingly.com

Om SiteVision

SiteVision bildades 2002 och är ett svenskt produktföretag som utvecklar en plattform för portalintegration och webbpublicering (CMS) med samma namn. Företaget driver sin verksamhet från Örebro och har idag mer än 250 kunder med över tusen webbplatser i Norden. Till kunderna hör företag, myndigheter och organisationer, samt över 100 svenska kommuner.

SiteVision hette tidigare Senselogic.

Läs mer på http://www.sitevision.se.

Om Twingly

Twingly AB är ett IT-företag med huvudkontor i Linköping. Företaget grundades 2006 och utvecklar blogg- och mikrobloggsökmotorn Twingly.com. Med tjänster som Twingly Channels och Twingly Live ligger företaget i framkant av utvecklingen av realtidswebben. Företaget levererar även en bloggtjänst till 100 ledande dagstidningar och e-handelsföretag i 10 europeiska länder. Totalt görs över 25 miljoner sökningar på Twingly.com varje månad och Twinglys blogglänkar visas över 300 miljoner gånger. För mer information se http://www.twingly.com.

Följ oss även på Twitter eller kolla in Twingly-bloggen.