Ronaldinho favorit att vinna FIFA:s Golden Ball!

Spelbolaget Sportingbet håller den brasilianska storstjärnan Ronaldinho som favorit att vinna prestigefyllda Golden Ball som delas ut till Fotbolls-VM bästa spelare. Om så skulle bli fallet så blir det inget dåligt sällskap han kommer att hamna i, bland tidigare vinnare hittar vi den tyske målvakten Oliver Kahn (2002), Ronaldo (1998), Romario (1994) och Maradona som tog hem priset i Mexico 1986. ”Det känns naturligt att Ronaldinho är så pass stor favorit som han är. Han är världens bästa spelare som spelar i ett av världens bästa landslag” säger Sportingbets Sverigechef Eric Lundkvist. ”Vi har redan märkt ett otroligt stort intresse för Fotbolls-VM och vi får massor av spel varje dag på de VM-spel som vi lägger upp och därför utökar vi hela tiden spelalternativen på vår sida” fortsätter Eric Lundkvist. Urval av Sportingbets VM-odds Vinnare av Golden Ball Ronaldinho 5.50 Thierry Henry 11.00 Ronaldo 13.00 Totalt antal mål i VM Under 160,5 2.00 Över 160,5 1.727 Vilken världsdel kommer vinnaren från? UEFA (Europa) 1.50 CONMEBOL (Syd Amerika) 2.625 CONCACAF (Nord Amerika) 21.00 CAF (Afrika) 81.00 AFC (Asien) 201.00 OFC (Oceanien) 126.00 Vilka går INTE vidare från grupp B? Trinidad & Tobago 1.02 Paraguay 1.533 Sverige 3.00 England 5.00 Kontaktperson Sportingbet Eric Lundkvist Country Manager Sportingbet Sverige 070-4017164 ericl@sportingbet.com