Vill främja entreprenörskap i Stockholm – inleder samarbete med Keiretsu Forum

Vill främja entreprenörskap i Stockholm – inleder samarbete med Keiretsu Forum

Grant Thornton inleder samarbete med Keiretsu Forum, som möjliggör en mötesplats för investerare och entreprenörer. Samarbetet är ett av flera initiativ som Grant Thornton står bakom för att stötta entreprenörskap. Initiativen är en del av Grant Thorntons vision om att verka för ett välmående näringsliv.

- Detta samarbete ger oss en unik möjlighet att knyta nya kontakter med tillväxtföretag och dela med oss av vår kunskap. Vi hoppas kunna öka möjligheterna för entreprenörerna att lyckas med sina företag samtidigt som vi lär från dem, säger Monika Wannholm, kontorschef Grant Thornton Stockholm.

Keiretsu Forum är världens största nätverk där investerare och affärsänglar möter entreprenörer för att bidra med kapital och kompetens.

- Sedan en tid etablerar vi nu Keiretsu Forum i Norden och det känns därför otroligt roligt att få samarbeta med Grant Thornton, som har ett tydligt engagemang att stödja entreprenörskap, tillväxt och innovation på många sätt. Tillsammans ser vi fram emot att skapa ännu bättre förutsättningar för entreprenörer och investerare att mötas och utvecklas och på så sätt utveckla svenskt näringsliv, säger Mikael Ramnö, partner Keiretsu Forum.

Samarbetet inleds den 8 februari. Den första gemensamma aktiviteten sker under våren och därefter kommer företagen synas tillsammans i olika sammanhang och utnyttja varandras nätverk för att stötta entreprenörskap.

Monika Wannholm, kontorschef Grant Thornton Stockholm
monika.wannholm@se.gt.com
070- 821 70 45

Mikael Ramnö, partner Keiretsu Forum